söndag 14 mars 2010

Mata pippin o så




Idag var jag & Emmie ute o lattjade med Annica & Viggo. Myspys o underbart väder!
När barnen lekt färdigt i parken tog vi oss till vattnet för o mata pippisarna=)
Lilla Ankan fick mata, för jag är INTE överförtjust i fåglar efter en incident då Loijsan blev 'biten' i tån då ankan trodde att hennes tår var prinskorvar eller nåt?
Och att jag blivit skiten i håret ett antal ggr på stan av fåglar som flugit över.
ELLER alla sura fiskmåsar som attacerat tom bilen!!!!
Nix, fåglar e inte min grej.
Men barnen uppskattade det hela och det är ju alltid så härligt o se dom glada,
så vad gör man inte för dom små liven?=)
Dessutom verkade dom här ankorna vara riktigt snälla pippin=)
Det var jättejätte mysigt o få träffa våra Örebrohjärtan. Saknat massor!
Blir lätt många dagar som går emellan då barnen varvar o vara sjuka.
Mio fick stanna hemma med sin pappa idag.
Hoppas han blir kry snart så....
Natten som var, var inte den bästa, han kräktes upp kvällsmeducinen nämligen och man kan ju inte ge en ny dos bara för det..
Ikväll kräkade han lite oxå, men hoppas han fick behålla det mesta.
Älskade lilla pojke o ändå vara så glad o hålla humöret uppe även fast han måste må rätt dåligt.
Åååå jag bara ÄLSKAR o pussa på Mios tjocka runda lena kinder hehe.
Mina barn e verkligen mitt allt!

2 kommentarer:

Carro sa...

hej hjärtat! ja hehe det var min första reaktion att springa dit:) blev så jäkla rädd. Tack gumman va söt du är:D Kul att kommit igång igen:)

Va gulliga videos och gud va jag skratta när jag läste om Loijsans tå hahahah:D

älskar och saknar er

loijsan sa...

liten incident? ja de kan man ju kalla de! jävla falska fåglar de där!
Som ja sa hade ja kunnat vara en tå mindre idag om den fått som den velat den lilla j*veln!!