tisdag 31 mars 2009

Ultraljud o redan en kula


Jaaa, idag var vi på ultraljud dådå. Samt gjorde dom KUB test eller vad man säger?
Tidig fosterdiagnostik!
Blodprov och mäter bebisens nacke och annat för att kunna räkna ut eventuella
kromosomfel.. Nåt nytt de har börjat med sen oktober månad..
Huur som, vi fick träffa en heeelt underbart rar barnmorska, Anita,
testerna såg helt fina ut,
bebi-hjärtat tickade finfint och vi kunde tom se 10små fingrar o 10små tår.
Oh herreguud! Där låg verkligen lillebror/syster och mådde gott o röjde runt=)

Precis när jag ligger o stirrar på nåt som hänger väldigt mellan dom små benen frågar BM
om vi har tänkt oss att ta reda på kön eller om vi tog reda på det med Emmie??
Jag får lite småpanik o börjar fnittra ; Nee neeee men jag tyckte mej se en snopp klart o tydligt?
Barnmorskan ; jaa, hehe, jag med, men det är för tidigt att kunna säga garanterat,
men det ska bli intressant&spännande o se om det blir en pojke??
Jag blir toklycklig hur som! Bara allt går fint nu!

Nu väntar jag spänt på Loijsans & Jonis tur. Inte riktigt smält det där än.
jag är så himla lycklig för deras skull. För allas våran skull!!!! Aaaaaaaaaaaaa=)))

Nu känner jag att medicinerna börjar driva ut skiten i min kropp. Huuuuhuuuu!
Men så skönt!
Emmie har haft några jobbiga nätter på sistone,,
hon kan börja gråta hysteriskt och är i princip otröstlig, även när jag tar upp henne..
Jag måste väcka henne försiktigt och då brukar hon titta och lugna ner sig och somna om..
För att sen vakna gråtandes efter ett tag igen..
Lilla snuttan=(

9 kommentarer:

Therese sa...

Nämen vilken fin liten magen du har gumman! <3
Skönt att allt gick bra idag. Puss

Eva sa...

GRAAAATTIS till att allt såg fint ut!! Jag e säker på att denna gång blir det en liten kille...KUL!! Men även om det blir en lillsyster så e det också JÄTTEKUL ju...förstås! ;0))
Roligt med din bästa lojsan, mysigt att ni har varandra i graviditeterna också! :0)) Hursom, grattis igen & massa kramar <3<3

sofia sa...

åååååååhhhhhhh finns inte ord hehe =)

kram!

Lela sa...

Så gör Cashan oxå! visst är det lite otäckt? Jag tror att det är gasbubblor som orsakar det, för häromdagen när det hände så bar jag runt på honom o vaggade en stund o då bubblade till i magen o sen vart han glad igen. Gullemage!!!

Anonym sa...

Å vilken söt kula du har fått! Tycker det är mysigt att du och loijsan ska få bebis så tätt ihop=) Hoppas på att få träffa din fina familj nån dag också! kramar!

sina till Angelica sa...

Angelica;
Jaamenvisst är det helt underbart att vi ska få nästan samtidigt, loijsan o jag.. Hoppas på att de små kusinerna ska få fira jul ihop det här året, hehe=)
Jaamenguud vi vill jättegärna träffa er! Västerås va? Kanske vill ni komma samtidigt me Loijsan o Joni till sommarn när vi ska ha kalas för Emsan.. Tänkte grilla o grejjer då oxå. Vore himla mysigt! Pöss

annika sa...

Vilken fin liten kula ;) Härligt att det gick bra för dig idag gumman! Sj ska jag få göra UL i Juni...runt vecka 17. Massa varma kramar<3<3

accka sa...

Finaste<3<3<3
E sååå glad för er skull o emsans...Hon kommer bli bästa systern!!

pusssis

loijsan sa...

oooh kulan börjar komma nu ju söt=) iiiii!!!
oh ja ja hoppas vi får kolla på bebbe oxå! men de visar sig nästa vecka då! =)