fredag 20 mars 2009

Lite bättre



Idag mår Emsan lite bättre, men långt ifrån bra..
Hon väckte mej 6.20 när magen hade knasat igen... Upp o duscha av lilla Troll.
Gav henne gröt, hon åt upp knappt halva portionen o sen var det dax för dusch igen!
Stackars liten!
Tempen har visat mellan 38,1 - 38, 5 hela dagen..
Men hon är så glad ändå! Bara hon får hänga hos mej..
Såås, även denna dagen har vi levt i våran lilla bubbla här..
Jag kan lätt bli lite 'låg' och känna mig instängd när man bara kan vara hemma..
Vi har varit ute o handlat o så för det var vi tvungna till.
Men det är ju inte mkt till frisk luft!
Och att gå ut utan Emmie nu, det går inte..
För jag klarar knappt av o se hennes ledsna febriga valpögon o sträckande små armar när jag låser in mej på toa.
Lilla älskade unge! Bara hon kunde bli frisk nu!
Hoppas sötnosen är frisk till söndag iaf för då är det kalas=)
O förresten, som jag sa till carro idag, så var det tur att Emsan har lite o ta av som hon har bajjat i snart en vecka nu.. För visst har hon magrat min lilla plutta!

Igår kväll när vi gick o la oss, fick hon ligga brevid mig.
Jag låg bara o tittade på henne där hon låg o sov. Hon var sååå varm.
Helt plötsligt skrattar hon högt o såå ända från maggropen, i sömnen.
Ahh älskade unge! Undrar så vad hon drömde??
Sen kunde jag somna med ett leende på läpparna oxå=)
Och det där med att skratta i sömnen har hon fått efter far sin.
För Micke skrattar rätt ofta i sömnen.
Och när jag nyfiket frågar vad han drömde?
Är han en sån snål-Verner så han vill aldrig dela med sig o berätta. Hö!

Nu börjar Let´s dance.. jag ska snabbt göra mej en Smoothie o sen glutta på Tv.
Imon ska jag färga håret. Skööönt!
Och så blir det väl ytterligare en dag i bubblan och sen borde väl lilla Troll vara frisk tycker jag?
Ha en trevlig lördag kväll alla söta !

1 kommentar:

Lela sa...

Stackars lilla gosunge!!!! Hoppas hon blir bra snart!! "blifriskpussar" från oss!