lördag 19 november 2011

Segakottar


Mios mage började krångla idag igen, buuuhuuuuu!
Emmie har dock varit bra i magen sen i torsdags.
Igår när hon var på toa hör jag glädjevrål därifrån =
Kom o titta mamma, jag har inge sjukbajs! Heheheh

Imorgos var det tänkt att vi skulle till södertälje på Milis 2års kalas.
Nu är det helt uteslutet dådå att Mio kan åka,
men frågan är,
även om jag & Emmie mår bra, kan vi smittas ändå??
Jag vet att magsjuka smittas 2 dygn efter att man blivit bra,
men om nån i hemmet är sjuk, kan vi bära på smittan??
(och jag ska jobba inom vården liksom, öhm!)

Hur som skulle vi ju så gärna åka o fira lilla Lotta och träffa alla hjärtan.
Köpte en söt present idag som kommer passa Mili finfint tror jag=)

Jag sitter o kikar på gamla videos, från att barnen var små.
Godegud vart tar tiden vägen????

6 kommentarer:

Laila sa...

Sina!
Du kan bära på smittan utan att vara sjuk. Ni skall vara hemma till 48 timmar efter sista tillfället med kräkning/diarre.

Många gör felet och går ut för tidigt och tänker jag är inte sjuk och så sprider de magsjukan till andra. Så länge man tar hand om en som är sjuk så skall man tänka att jag är en smittokälla.
Uppe i Lit kommun där gick magsjukan bara runt runt på dagis/skola för att föräldrarna inte var hemma i 48 timmar och det slutade med att kommunen höjde till att man skulle vara hemma 70 timmar efter sista tillfället.
Kram

sina sa...

Morn stumpan.
Jag misstänkte nästan att det var nå sånt,
men arbeta får man 24tim efter,
hur tänker dom då?
Jäkla skitsjuka e det hur som! Buhuuuu!
Kramar

Laila sa...

Vi har de reglerna på jobbet att man skall stanna hemma i 48 timmar men är det superkris så kan man kalla in personal efter 24 timmar. Men det är ju olika från landsting till landsting. Inkubationstiden från det att man har blivit smittad är att man kan insjukna allt från 12-48 timmar. Så i princip kan du bli sjuk 2 dagar efter du blivit smittad. Gå in och läs på smittskyddsinstitutet om du kaänner dig osäker.

Hoppas att ni snart blir bättre.
Nu skall jag sluta vara en moraltant men vi pratar om det här så mycket på jobbet och Anne är väldigt hård med det här.Vilket gjort att vi har sluppit de stora långavariga utbrotten på jobet med ....

sina sa...

Ja precis, Emmie vart dålig på söndagen med diarre, kräktes en gång på måndagen.
Mio kräktes natten till torsdag men inget mer sen, men igår var han lös i magen.
Emmie har inte haft nå bajj sen i torsdags och jag o Micke har sluppit peppar peppar.
På dagis tror de inte att det är maginfluensa utan nå virus med lös bajj o nån kräk + feber,
men ingen från personalen är sjuka, så det är väl nåt som gått runt bland de små?

Inge roligt alls just idag,
då kottarna är pigga,
allra helst emmie, men ändå kan man inget göra=(

Laila sa...

Styrkekramar till er och hoppas att "skiten" försvinner...;)
kramis

sina sa...

Jatack hjärtat,
inge skit sen igår nu iaf=)
Natti kramar <3