torsdag 17 november 2011

Krääääks!

Dagisfoton 2011
När jag la mej igår mådde jag FETT illa, ni vet kallsvettningar och när man sväljer o sväljer.
Mio sov oroligt och lagom till att jag sovit kanske en halv tim kräks han ner hela sängen,
halva hallen och ojoj vad lissen han var!
Stackarn.
Han vägrade ligga i soffan ensam o vänta medans jag skurade o bäddade om,
så han satt i sin stol invirad i en filt och tittade på när jag hurklandes torkade bort 5liter kräk kändes det som.
Och duschade av mig själv då jag lyckades bli nerkräkt jag med.
Det konstiga var att mitt illamående försvann när jag tog hand om lillfinnen,
precis som om nån tryckt på en INTE NU knapp!
Sen fortsatte kräkorna till sisådär 04 och efter det kunde vi sova, hand i hand.
Älskade lillkorv!
Idag har han inte kräkts, men han har heller inte ätit nåt.
Fått i honom lite saftsoppa, saft och några skedar naturell vaniljyoghurt.
Emmie är inte heller matglad, inte glad överhuvudtaget är hon, lilla fröken temperament;)
Jag försöker 'bota henne' med massa kramar, men jag vete tusan om det funkar? *ler*
Jag pratade med dagis och tydligen har de ett annat syskonpar där som oxå turas om att vara dåliga.
Nu hoppas jag bara att jag o Micke slipper skiten OCH att våra små solstrålar blir krya!

4 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Men lille killen då. Hoppas ni mår bättre snart. Jisses så fina kort :) små gull! Må bäst! Kramar

sina sa...

Tack hjärtat!!! <3<3<3 =)

Therese sa...

Men godegud sååå fina kort =)

Laila sa...

Men stackars er. Håller tummarna för att ni inte blir dåliga. Uschdet är inte rolig när det bara går runt runt.......men härda ut.
Gud, vilka fina kort. Så söta.....
Styrkekram till er