lördag 5 november 2011

All helgona

Idag önskar jag att jag kunnat åka till mamma och tänt ett ljus,
men jag kunde inte åka så jag är xtra glad över att Joni & Loijsan åkte dit och tände ett ljus.
Någon hade redan varit där och tänt 2 ljus,
vem vet jag inte,
men det värmer otroligt att det finns andra som tänker på älskade mamma.
Jag tänder alltid ljus här hemma,
men idag får jag tända några xtra, för mamma, för min bror och för storasyster som jag skulle haft, för mormor och för andra hjärtan som lämnat oss.
Det går nog inte en dag utan att jag tänker på mamma & brorsan,
men idag har tankarna funnits hos dom mycket.
Mamma gick bort alldeles för tidigt, bara 50år gammal.
Och brorsan lämnade oss alldeles alldeles för tidigt, bara 27år gammal.
frågorna är många,
men jag har för länge sen accepterat att det är som det är.
Dom har det bra nu!
Jag kan känna stor sorg och saknad,
men oftast när jag tänker på dom så får jag ett leende på läpparna.
Dåliga saker suddas liksom ut med åren och det fina finns kvar.

Idag fick Micke ett samtal.
Jag tänker inte gå in på det mera just nu.
Men jag önskar att detta är början på nåt stort och fint för oss alla.

Man ska verkligen vara rädd om det man har,
för tiden som är nu kan man aldrig få åter igen!

Lelan, jag har tänkt mkt på dig med idag och jag sänder dig massa xtra kramar,
du underbara kvinna med ett stort och varmt hjärta!

3 kommentarer:

Lela sa...

tack fina fina du!!!!! pöss

Lela sa...

Hoppas du hade en mysig kväll oxå fresten :) Jag ställde två ljus hos min mamma så det skulle bli ett till din oxå.

sina sa...

Underbara du!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3<3
TACK!
Jodåvars men det blidde en lugn hemmakväll, Mio tempade lite ossåå. Har ni haft en fin helg? <3