lördag 12 november 2011

Familjen livfull!=)

Alla barn älskar Joona




Barnen hade klätt ut sig medans jag & joona var till jourmottagningen.

Lite fars-dag pyssel =)
Hur många doodisar har lilla Mili i munnen tro?=)

Idag har vi haft en sån härlig dag, en dag full av liv.
Jag tror att alla våra söta är lika högljudda men mina tar nog priset av busighet!
Hur som har vi haft en fin dag.
Ätit gott, varit till m.berg några tim och handlat lite.
Jag & Joona hann med en tripp till juourläkaren där de fick rycka hans tånagel hujja!
För ett par dagar sen hade han tappat en stor borr (som man bilar med) på foten och tån fick sej en fraktur och blev tömd på massa blod.
Nu var tån stor som en potatis och värkte så in i bomben,
jag rådfrågade våran söta granne som är en mkt kunnig ssk och jobbar på 1177,
hon rådde Joona att ringa sjukvårdsrådgivningen och det gjorde han,
vilket ledde till att vi fick åka in för att träffa doktorn.
Dr vart helt förskräckt när strumpan åkte av och det hela slutade med bedövningssprutor och ryckning av tånageln. Stackars Nååna!
Så nog har vi hunnit med en hel del idag,
jag är nöjd och lycklig och väldigt trött nu.
Hoppas på lite sovmorgon imorgon!

Inga kommentarer: