torsdag 24 november 2011

Hulabaloooo



Ännu en natt med ytterst lite sömn,
upp kl.05 o tjoptjop mot dagis och jobb.
Tyngden på avdelningen är hyfsat tung nu,
men jag tyckte att det gick bra ändå.
Hämtade Emmie och vi skyndade hem till våra pojkar.
Micke hade lagat en väldans god lasagne, jag tröck i mig 2 stora portioner och barnen åt som små pippin, typ inget alls då.
Trots att klockan hunnit bli en del,
kände jag att jag måste ta ut barnen så de får lite frisk luft,
allra helst lilla sega Mio som nu varit hemma ett tag.
Så vi gick ut i en 45min och gungade lite och busade i parken.
Emmie beundrade alla vackra adventsljus i fönstrena och så satt mina söta små och tittade upp mot himlen o hojtade till stjärnorna; hejhej mormor, moimoi mormor.
Emmie frågade ; hur kan vi komma till mormor mamma, och pekade mot stjärnorna.
- Det kan vi inte hjärtat.
- Nee, för vi kan inte flyga, men kan mormor då flyga?
-Jag vet inte, kanske kan hon det nu?
3,5år och så många frågor.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara såna här saker?

Huuur som, dagen har gått i ett och humöret är gott.
Imorgon är det fredag, veckans absolut bästigaste dag!

Lilla lilla Annica, tack för hjälpen med you know what!

Inga kommentarer: