tisdag 1 november 2011

Ledig onsdag

Hos tant gräddelin ;)

Imon ska vi ha en ledig dag, ledig från jobb & dagis,
ja jag o barnen alltså.
Då ska vi få besök av Jenny & hennes 4 solstrålar, Ida & hennes 2 små söta och Sarah.
Jag har testat göra en egen aioli och så har jag förberett lite pajdeg så jag kan göra en köttfärs/tacopaj till mig och flickorna.
Barnen får välja mellan korv med bröd lr paj;)
Ska bli mys med lite kvalitetstid med dessa underbara tjejor!

Tänkte tipsa om ett underbart ställe som man kan åka till om man är sugen på nå gott att fika eller käka.
Jag kan lova er att hennes pajer är så goda så man sväljer tungan och Aiolin smälter i munnen o brinner i rumpen ;)
En god vän till mig, Martina - tant Gräddelin (www.tantgraddelin.se) har sitt underbart mysiga ställe i Hovsta och hon är grym på att baka och laga goda pajer, smörgåstårtor, bröd mm mm mm.
Stackars blir ofta bombaderad av mina sms där jag undrar hur man bakar ditten o datten ;)
Hon kör även catering och priserna är inte dumma alls!
Lite raklam för dig stumpan! *ler*
Hur som, Martina var en av mina första vänner då jag flyttade hit till örebro.
Vi jobbade ihop som pers.ass och på den tiden,
för 3-4år sen drömde hon om att starta eget och nu är hon där!
Och hon är DUKTIG på det hon gör!

Hepp, nu ska Micke testa min aioli, hehehhe, jag måste skynda o se om den duger?
(han e lite kräsen den karln!)
God natt söta!

2 kommentarer:

Laila sa...

Nyfiken, dög aiolin åt Micke??
Själv tycker jag det är svårt att få till aiolin. Blir mest att den smakar olja....
Miss you

sina sa...

Jajjamen den dög *ler* och tjejerna mimsade i sig glatt idag oxå=)
Olja hmm hur gör du då söt?
Miss miss miss you!