måndag 14 november 2011

Nedra baciller!

Emmie blev pruttig igår och har haft feber inatt och en prutt på morgonen.
Sen verkade hon må så mkt bättre.
Skebäck ringde men jag fick tacka nej till jobb då jag ändå var bokad på Usö imon.
Sen ringde Mia från Usö o ville att jag skulle jobba kvällen,
men istället fick hon stryka mig från morgondagens pass då jag måste vabba med Emmie.
Och tur var väl att hon strök mig,
för vi knatade iväg o handlade lite, Emmie mådde ju trots allt helt piggelint och hon ville ut,
hur som,
väl ute vart lillsnorpan helt sänkt och vi skyndade oss hem!
I trappen ropar hon till mig att nu kommer det!!!
Jag tar upp henne och springer in på toa och vi hann preciiiis och då kom kräkorna.
Lilla Mio stod kvar i trappen som ett frågetecken o fattade nada.
Ingen fara sa Emmie, det e ingen fara jag har bara ont i magen.
Älskade lilla gumma o vara så tapper!
Själv tycker jag att illamående o kräk är bland det jobbigaste som finns!

Nu sover kottarna och jag ska ta tag i lite tvätt.
Vi hade tänkt o baka krämbullar idag,
men det får vänta till en annan dag.
Vem vill bli bjuden på krämbullar från familjen kräk liksom?

Jag har hittat världens sötaste tomtekläder till barnen,
hoppas de har nå slags firande på dagis så kottrana kan vara tomtar i år=)
Och på lördag tänkte vi fixa barnvakt ett par timmar (Mickes idé)
så vi kan åka o handla julklappar till barnen och hitta nån fin present till lilla Mili som blir 2år och har kalajs på söndag.
Jag & Micke gör ju aldrig nåt bara vi 2,
så jag blev jätteglad då han kom med idén om att vi kunde åka o handla tillsammans.
Tänk vad lite kan göra egentligen;)
Kanske hinner vi käka eller ta en fika oxå, och bara vara vi?

4 kommentarer:

Anonym sa...

var har du hittat fina tomtedräkter? :)

Laila sa...

Ja ni är roliga. Ordna barnvakt för att handla....andra ordnar barnvakt för att vårda kärleken. Men det är Sina och Micke i ett nötskal. Tänk på andra först och sedan kanske på oss själva. Passa på och gå ut och ät på restaurang när ni är själva. Det gör ni ju aldrig, eller hur!
Kram

Laila sa...

Stackars lilla Emmie!!!!
Håller tummarna att ni andra klarar er.

sina sa...

Heheheh jaa Laila,
det är vårt sätt o vårda kärleken;)
Då kanske vi tom har möjlighet att gå hand i hand!
hahahaha.
Puss o kram!

Jag hittade faktiskt tomtekläder på Ellos!
Inte tittat där på evigheter.
En vanlig ifs till Mio,
med muddar.
men en klänning till Emmie.
Tyckte det var så sött=) Kram!