fredag 4 november 2011

Eldfest i Karlslund













Eftersom det är all helgona helg skulle det vara eldfest i Karlslunds herrgård denna fredag kväll.
Kl. 18 började det.
Åååå tänkte jag, vad skoj!
Men jag kände att det skulle bli lite småstressigt,
helst när barnen säkert var trötta efter en lång dagisdag, jag hade en väldigt hattig arbetsdag då det var personalbrist på andra avdelningar och jag fick springa emellan för att avlasta osv.
Men då Ida svarade på mitt mess och ville gärna följa med så tänkte jag att klart vi ska åka dit!
Och det ångrar jag inte en sekund!
Godeguuuud SÅ VACKERT!!!!!
Precis hela Karlslunds herrgård var täckt av hundratals marchaller, ljus, facklor, lyktos osv.
Det var så mörkt och endast dessa levande ljus gav ljus och markerade olika stigar som vi kunde gå på.
Det hördes sån vacker musik, nåt i stil med Enya lr sagan om ringen toner=)
Det var några ekar i vattnet och i dom lös facklorna upp vattnet.
Små stånd med korv och dricka, lotter och doften av glögg mmmmm!
Barnen tyckte att det var så mysigt och Emmie sa gång på gång ooo vad mysigt mamma, vad roligt vi har det!
Lite smårädda vart dom emellanåt, men ändå väldigt förtjusta var dom.
Helt underbart vackert var det!
Det var SÅ mkt folk och när vi åkte hem köade bilarna låååååångt för att få komma dit.
Tufft!
Tack Ida för att du & sessorna ville mysa med oss denna kvällen.
En helt perfekt start på helgen!

På vägen hem ringde Monica mig och undrade om jag inte skulle följa med henne o hennes 10 väninnor ut imorgon?
Tanken lockar!

Jag känner att månaderna framöver kommer bli riktigt hattiga med jobb.
En dag här, nästa dag där, tredje dagen på en annan avd osv osv.
Måtte jag ha koll på vart jag ska vara o när!
Men, nu tar vi en dag i taget!=)

Puss hej och trevlig helg på er alla söta!

3 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Men myyys, det har vi missat. Hade varit mysigt att titta på. Tur att ni hade en mysig kväll! Kraam

Lela sa...

Mysligt! O du borde abselut gå ut imorgon, för du är så bra!

sina sa...

Lovli Lela jag har blitt lite av en bangare, men vi får la se;)
Puss pårej gumman, kom hit o kramas!

Linda, ja det var ju synd för det var helt underbart vackert!
Man kände sig helt lugn o harmonisk efteråt=)
Massa kramar gumman