fredag 11 november 2011

Prepp!

Gjort lite egna dekorationer till morgondagens tårta ;)
Blidde inge fredagsmys för lilla troll.
Medan jag preppade i köket hade hon somnat framför Bamse.
Idag var det nog ingen vidare dag på jobbet.
Det gick, men det kändes som att jag inte hade nå värst koll,
eller, det kändes som att jag gjorde 8 saker samtidigt men hann inte avsluta nåt ordentligt.
Så fort jag påbörjade något kom nån och avbröt mig.
Många nya patienter, medicinansvarig, 1 personal sjuk, vara på avdelningen samtidigt som jag skulle ha koll på medicinerna, träning, maten ja allt, phuuuu!
Men det gick!
Och jag gick från arbetet med snabba glada steg mot dagis och möttes av 2 söta tröttmössor.
Vi åkte och helghandlade.
Handlade även inför morgondagen ifall mina söta hemifrån kommer.
Då ska vi bjuda på lasagne ala Miklos, sallad och hemmagjord Aioli.
Jag har förberett en Mascarponetårta och gjort egen chokladdekor till den, hehe.
Så handlade vi XTRA mkt godis så det räcker gott o väl till alla.
Hoppas att sötnosarna kan komma bara!
Jag skulle gärna ta med dom till Tant Gräddelin för god frulle,
om de hinner hit så tidigt,
för det underbara lantliga fiket stänger nämligen redan 10.30 på lördagar.

Hur som, när vi var på väg hem sa Emmie i bilen ; jag vill bara sova mamma.
Älskade snorpan var såååå trött!
Hon har slutat att sova mitt på dagen och hon är verkligen helt slut när kvällen närmar sig.
Vi kom hem, Emmie gick in i badrummet direkt.
När jag tittar in har hon suttit på toa och sen hoppat in i duschen.
Jaha, duschar du redan nu frågar jag.
Jaaa, jag bajsa o jag måste tvätta rumpan, sen vill jag sova!
Lilla gumman är inte så liten längre.
Vi hann äta men inte börja det riktiga fredagsmyset förns snorpan somnade sittandes.
Ajja, då har hon säkert massa energi imorgon och orkar med en heldag med bus & lek.

Nu ska jag ta o slappa framför tv-n.
Är faktiskt inte sugen på nåt gott, men jag får väl offra mig!;)
Trevlig fredag kväll alla!

Inga kommentarer: