söndag 20 november 2011

Nedra besviken



Ja jag känner mig ruggigt besviken på dagen.
Hela veckan har varit tuff måste jag erkänna.
Barnen har varit dåliga och vi har inte kunnat göra just någe,

ändå är de rastlösa hemma och ljudnivån har varit HÖG, hela veckan lång.

Massa gråt, skrik, dumma dig, MIN mamma, ne MIN mamma *pang pang* o sen gråt igen.
Ja ni som har barn vet hur det kan vara?
Just nu känner jag mig totalvirrig i skallen och jag bara längtar till att blir till det normala igen.

Jag vill vara pigg o positiv och jag vill att barnen ska må bra,
vara glada och typ sluta ha ihjäl varann så fort jag viker med blicken.

Jag har hela veckan längtat till idag,
så vi kan åka till tokiga staden för att fira Emilia och för att träffa alla hjärtan och fylla på med lite energi,
men icke sa picke, jag vågade inte åka med risk för smitta.

Jag tror dock inte att jag & Emmie smittas,
men man vet ju aldrig!
Onödigt då att åka till ett barnkalas, så ne den risken vågade jag inte ta.

Tänkte att jag kunnat åka i veckan dådå och gratta lilla Mili,

men som livet är för de flesta så har Loijsan & Joni sina arbeten + allt annat som hör vardagen till,
så det hinns inte me nå minikalas.
Väldigt väldigt ledsamt, men det är så livet är!

Dessutom krossade jag Emmies hjärta helt när jag berättade att kalaset inte blir av idag,
men vi åker en annan dag istället.
Vet ni vad hon säger då?
Åker vi till kalaset mamma looooovar jag att inte bajsa!
Älskade gumman, gissa om jag fick nära till gråt?
Jag försökte förklara för henne att det inte handlade om det,
men jag vet inte riktigt hur mkt hon tog in av det hela?
Lilla lilla gumman..

Inatt har jag burit runt på Mio som om han var en liten bebis,

en bebis på typ 13-14 kg hehe, hur som,
han hade så ont i magen så jag försökte att bära runt på honom och det hela slutade med att jag somnade sittandes i soffan och Mio sov i famnen på mig.

Nu sover de små och jag ska plocka lite och sen vila lite jag med,
sen ska vi baka pepparkakor sörni!=)


Hoppas lilla Mili får en helt underbart fin dag med massa fina paket och god tårta!

Kl.23 igår bakade jag chokladgodis till kalaset men sen kom jag på att även om vi åkt hade väl ingen vågat stoppa i sig av våra virusbajskräk-kakor?

Jajja, tanken var god och jag kommer att må illa som tusan som MÅSTE stoppa i mig alla de icke så kalorisnåla Rocky Roadsen som jag denna gången gjorde på krispiga Dumle & frukt mashmallows och gott vart det;)

Pusshej nu går jag nån annanstans o surar en stund!

2 kommentarer:

Sarah Smoak sa...

Nä va tråkgit gumman, vet ju hu´r mkt du sett fram emot att åka, vi får se till att träffas nåt i morron kanske och så om vi inte kan fylla på lite positivt på förådet =)
Underbara du som orkar med allt, dom har ju den här årets mamma pris som ska delas ut, och då tänkter ja på dig... fast ja tyker ju inte att årets räcker, det borde vara fler års pris.
JAg hör av mig imorgon gumman så får vi se hur dagen blir planerad =) kram kram <3<3<3

sina sa...

Men gumman!!!
Uhuhuuu gissa vem som blir blödig igen, gulle gulle dej!!!
Nu vart det ju inget idag,
men så fort jag /vi är friska måste vi ses!
Massa säääärlek till dig!