måndag 21 november 2011

Min tur då..

Inatt vid 02 vaknade jag av sjuhelskottas halsbränna,
ända från magen liksom.
tassade iväg till toaletten o då brakade h.vetet lös.
Kändes som att det sprutade från alla håll o kanter, frächt!
Vet inte riktigt hur länge jag var bosatt där inne men sen fick jag springa hela natten.
Och världens feberfrossa på det. Hua!
Det konstiga är att jag är och var inge illamående,
bara en ruggig brännande känsla i rugg o mage.
Inga fler kräk idag peppar peppar, bara feber och matthetskänsla och värk i kroppen.
Stackars barn som måste vara hemma,
de längtar ju så fruktansvärt till dagis.
Nu ska jag lägga mig o sova, barnen sover.

GRATTIS till Martina som fyller tjugotio år idag, hip hip hurraaaa!
jag kommer o ger dej en grattiskram när jag är frisk! Puss!

Inga kommentarer: