tisdag 18 augusti 2009

Tidig onsdag morgon

Ujuj jag fattar inte vart dom små får sin energi ifrån på morgnarna?
Efter dagis hinner vi knappt därifrån förns hon sover och på kvällarna är det nemas problemas o sova, men på morgnarna ska hon upp me tuppen!
Kl. 05.30 vaknade jag imorse till ett mycket glatt ; Heeeeej!

Igår var Mange & Martina här en sväng på kvällskvisten en sväng.
Mange var så snäll o hjälpte Micke med parketten i sovrummet,
klicka dit 2 små bitar som fattades.
Jag o Martina hann prata lite goja, alltid lika mys!

Tidigare på dagen var ju Emmie på dagis.
Jag lämnade henne 09.30, inga som helst problem denna gången heller.
11.15 skulle jag tillbaka dit,
då sitter dom alla små i 'läs/vilorummet' medans fröken läser o sjunger för dom.
Emmie satt fint där på golvet o lyssnade o pulade med nån bok.
När hon får syn på mig blir hon gladare än gladast och får bråttom upp o springa till mig.
Hon fick så bråttom så hon springer rakt in i väggen,
men är uppe på benen lika fort o upp i famnen på mig o ger mig massvis med pussar o kramar.
*ler*
Vilken underbar känsla!!!
Efter det var det dax för mat!
Helt plötsligt fick inte mamsen hjälpa till alls tyckte lilla fröken.
Men hon fick i sig en potatis+ en skiva falukorv o lite sallad med lite påputtning bara.
När maten var slut klappade hon händerna, hehe.
Fröknarna har sagt till mig flera ggr att Emmie verkar vara väldigt väldigt trygg i sig själv och det värmer ju mammahjärtat väldans mycket=)
Hoppas hoppas att allt fortsätter lika fint här nu när vi ökar timmarna o så !
Idag ska hon vara där själv i 3 timmar.

Idag ska hyllor skruvas ner här hemma o det ska packas lite smått.
I helgen börjar vi köra över lite kartonger,
men stora flyttlasset går ju nästa helg.

Nu har jag en liten tjej här vid fötterna med en STOOOR bok i famnen-
Ska visst läsas nu? Så jag säger hejhej för mej !

Och Lela ! jaaa det kanske är en liten Alvin i maggen min? hehe
Väntar med spänning, bara några veckor kvar nu! Hjääälp! *S*

1 kommentar:

Carro sa...

Tack för din kommentar söt! Jätte gulligt skrivet! Blir så glad!

Mys att hon trivs så på dagis gumman! Puss