måndag 31 augusti 2009

Här går det undan !!!

Vi fick intenet & hemtele såhär snabbt !
Bra o ha en man som e duktig på o snacka hehe=)

Flytten gick smidigt!
Redan 11.30 hade grabbarna kört över 2 lastbilar med alla våra grejor o burit dom in i lgh.
(Vi började kl.10)
Sen återstod ju städning av den nya lgh, vilket jag fortf håller på med hehe.
(bacillskräcks-sina skrubba skrubba skrubba!)
Ooo så packa upp allt dådå.
Men vi börjar få ordning o reda o det känns bra!
Vi ska tapetsera / måla om i alla rum, men det får vänta ett tag.
Mest akut är det med köket.
Omg säger jag!
Grön tapet nedtill o blommigt upptill, en bred bård med syltburkar, lingon o blåbär mitt i lixom. Shiiiit! Me dont like at all!
Joo, osså mossgrön gammeldax kakel hehe.
Badrummet o lilla toaletten är GAMMALT.
Tänk er en gammal skräckfilm med inkaklat badkar ! Jag får rysningar!
Imon ringer vi värden o hör om det inte e dax o göra nåt åt det hela?
Annars trivs jag så fruktansvärt fint här. STORT o luftigt !!!
Emmie har inte funnit nån ro alls dom här dagarna o jag var lite orolig över snuttan när jag åkte till dagis med henne idag..
Hon blev ledsen när jag gick o det gjorde så ont i mitt hjärta=(
Men timmarna gick o inge samtal från dagis???
När jag kom dit efter 4 timmar låg sessan i sin vagn o sov så sött,
men vaknade så fort hon hörde min röst o OJ vad glad hon blev över o se mamsen=)
Och hela dagisdagen hade gått toppen! Hon hade ätit bra o somnat fint sin vagn.
Godeguud vad glad jag blev!

I söndags var vi på förlossningen o pratade med en Aurora-barnmorska.
Jag var jätteledsen när vi gick därifrån för det kändes bara inte bra och för att vi skulle IGEN bli vidareslussade till nån annan.
Jag kände att tiden finns inte !!! O jag får PANIK!
men redan idag ringde den rara barnmorskan o hon hade personligen gått över till spec.mvc och bokat läkartid åt oss och vi hade turen att få träffa en doktor som är specialicerad på förlossningsskräck redan på onsdag fm !
Håll tummarna nu att det går bra!
och tydligen kan dom resonera såhär ;
Du kan ju försöka iaf med en vanlig förlossning och skulle barnet fastna som sist,
då tar vi ingen sugklocka utan akutsnittar dig.
Asså,, vad är poängen???
Hmmm...

Nee, nu är jag trött. Mkt trött. hela världen snurrar.
Men jag är glad att vi är på rätt väg vad det gäller mkt nu.
Idag har jag förresten tvättat upp en hel del pytte pytte små kläder.
Helt ofattbart att vi snart har en liten liten här hemma;)
Nu måste jag säga nattinatt.
Lägger upp bilder på nya lgh o mina underbara kökstapeter så fort jag orkar, hehe. PUSS

1 kommentar:

Laila sa...

Oj,oj hur ska jag kunna jobb på onsdag. Det är ju dax att hålla tummarna igen. Men jag tror att allt kommer att gå bra. Och var inte feg att visa för dr alla dina känslor inför fl.Håll inte igen.
Kramis