fredag 21 augusti 2009

AURORA



Idag ringde jag min bm, som blev måttligt road över att aurora-bm inte ringt oss än! Hon skulle ringa chefen på förlossningen och nu äntligen för en stund sen ringde en aurora-barnmorska o gav oss tid för samtal på fl nästa vecka på söndag. Flytthelgen, men bara att klämma in mötet där! Sås, nu hoppas jag att bebisen inte bestämmer sig för att titta ut i förtid för jag antar att all planering tar ett par veckor? Men det blir nog bra det här! Dagis ringde idag också och sa att våran sessa inte kunde finna ro o somna med dom, (det har jag sagt till fröknarna att jag vill gärna att dom ringer om det är nåt. Vi e inte knepiga på det viset. O nu hade alla 3 försökt ifall sessan kunde slappna av o somna hos dom, men icke.) så jag åkte o hämtade hem en glad men VÄLDIGT trött liten tjej som somnade i bilen på sekunden. Jag hoppas att hon vänjer sig så småningom, men det gör hon nog.

4 kommentarer:

Therese sa...

Äntligen!! Var verkligen på tiden att ni fick komma dit. Nu ska nog allt gå bra gumman =)

Känner igen känslan i ditt förra inlägg! Hemsk känsla det där.
Ha en bra helg. Kram

loijsan sa...

de va verkligen på tiden!! ja du som ja sa man måste ligga på..vissa enheter har bara så svårt att få saker o komma i rullning!

lilla snorpan då...men allt e ju så nytt fortfarande på dagis så de blir npg lättare me tiden=))

Lela sa...

har de testat att lägga henne i hennes vagn? Cashan ville inte heller sova med fröknarna i början o då funkade det kanoners med barnvagnen :) köss

Sina sa...

Lela ;
Nää, dom har testat o ligga i rummet, med alla barnen, klart det då är jättesvårt o försöka sova när det e så mkt roligare o busa me lilla Matti;)
Fast hon har inte stört, men bara inte kunnat finna ro.
Idag försökte alla 3 fröknar få henne o somna i famnen, men nää det gick ju inte! (Hon somnar ju knappt så hos Micke så) jag kanske skulle föreslå vagnen? Vågar man det?? haha. Pöss!!! <3