torsdag 27 augusti 2009

GodeGuuuuud!







Ojsan ojsan säger jag bara,
vilken dag!!
Vaknade strax efter 06.
Hyfsat pigg faktikst!

Mvc redan 08.30.
Blodtryck bra,
jag hade minskat lite i vikt men bebis hade vuxit fint.
Sf-mått 33.
lilla hjärtat pickade i 140.
Goodetiid vilka sammandragningar du har sa bm när hon mätte magen.
Mmm tänkte jag för mej själv, inget mot vad det brukar vara.
Hon fortsatte;
Du får ta det så lugnt som det går Sina och ha nu i åtanke att denna förlossning kan faktiskt starta innan beräknat.
Bebisen gör sig redo nu.
Huvudet var inte fixerat,
men neråt och lite ruckbart.

(Förresten så får inte barn följa med till mvc pga smittorisk av svininfluensan!
Men vi får väl följa tidningar o radio flitigt o hålla oss uppdaterade...)

Efter Mvc åkte vi hem o började packa o skruva ner hyllor mm.
Ända till 18 har vi hållt på.
Jag vill inte gnälla men ska jag vara helt ärlig så säger jag bara ; Boooooo för o flyttpacka! Helst med en stor stenhård magen och en stackars liten tösa som försöker vara med överallt. Fast Emmie har varit så duktig idag så jag är helt stolt över henne. Hon har roat sig med kartoner o gömt sig i skåpen och gett mig hjärtvolter genom att klättra på dom höga kartongerna mm.
Tvättat har jag oxå gjort för inte vill jag dra med massa skittvätt till nya lgh.
Imon ska det oxå tvättas, gardiner o sånt.
På em kände jag att nee nu måste jag ta ut lilla Emmie en sväng, så vi tog hennes cykel o det blidde en tur till Rusta för att handla svarta sopsäckar och rengöringsmedel.
Emmie fick en sånd där ZOO godisstång vilken hon blev helt överlycklig för (stackars barn som e så hårt hållen med gosaker, hehe), hon mumsade i sig den glatt o pekade o ropade pippi pippi pippiiiiii åt fåglarna på vägen hem.
Men som jag gissade så la hon världens kräka när vi kom hem, hon tål verkligen knappt nå socker o sånt.
Gosaker e inte allt här i livet,
men det är klart att jag skulle vilja unna mitt lilla hjärta en glass eller ja som idag en liten godisstång utan att magen vänder sig på henne efter 5minuter =(
Och frukt i all ära! men det tål hon ju inte heller utan o se ut som en finnig tonåring efteråt.
Hoppas hoppas överkänsligheten växer bort så småningom!!!

Nog om det!
Nu är jag så slut i kroppen faktiskt så jag skulle nästan kunna gråta en skvätt,
men det tänker jag inte göra!
Bara o bita ihop för imon är det en till tuff dag o sen är det äntligen lördag o flyttdax!
På lördag kväll återstår det att packa upp alla kartonger,
men den dagen den sorgen!
Känns skönt att ha kommit så långt!!
Kanke borde jag passa på o packa fl-väskan snart oxå..
På söndag ska vi på Aurora-samtal. Håll era tummar o tår!
När vi är där ska Emmie vara hos sötaste familjen Allmyr/Blomqvist och leka med sina 'lillkusiner'.

Emmie somnade strax efter 18 och jag har hunnit bada.
Nu ska jag ta mej en kopp Java o göra ett sista ryck innan det är dax o vila ryggen o magen lite granna! Massa pussar o kramar så länge!

1 kommentar:

Linda & Nova sa...

Men vilken sötismage du har :) Så fin! Hoppas flytten går bra men du får ta det lugnt...lova!? hehe Kram