lördag 15 augusti 2009

Ge mig ork !

Jaa jag e fortfarande sjuker.
Inge feber tackgodegud men halsen gör för jäkla ont (orkar inte ens prata) o huvet + örona likaså. Bajs!
Emmie har fortf diarrér & hon dreglar somaldrig förr o vägrar napp,
så jag antar att det är nå jobbiga bissingar på väg upp då?
Hon har börjat klättra som en liten apa våran tösa och när jag hojtar på henne tittar hon oskyligt på mig med sina stora ögon och slänger iväg några slängpussar mot mig, hehe.
Det är sååå rörigt här hemma och det gör mig så fruktansvärt stressad inombords!
Pedanten i mig skriker rent ut, haha, men orka göra nåt!
Eller jag kan inte göra nåt åt stöket ju!
jag får tänka på att om 2 veckor flyttar vi på allt o då finns det gott om plats=)
Jag längtar så väldigt tills allt är klart o vi har boat in oss i d nya hemmet så jag kan få andas i lugn o ro!
Och jag längtar tills all planering inför bebins ankomst e klart,
för jag har en känsla av att jag inte kommer gå tiden ut??
Just nu känns magen mindre, helt kompakt lixom.
Och jag känner allt när jag tar på den lite bara. Jag kan ju inte koppla VAD det är,
men en liten fot, ett knä, armbågen, ja massa småttsmått.
Och jag kan verkligen inte komma ihåg att jag kände så med Emmie??
Tufft är det iaf!

Har jag berättat nåt om den nya lgh?
Den är charmig tycker jag. Blir så fint efter att vi målat LJUST!
Som sagt, det är en 3,5rok på 104kvm.
En 1a + 2a som de slagit ihop. (2ingångar)
Man kommer in i en liten hall med stengolv. Trägolv i resten av lgh förutom köket, tror jag?
En lång hall efter den lilla, med badrum och Emmies rum med 2 fönster wiiii =)
Sen kommer köket, matrum, vardagsrum och vårt enorma sovrum
(som senare får bli barnens rum!), 2 stora fönster där med. Och toan+ andra ingången.
Lite speciell lgh men som sagt charmig;)

Näää nu måste jag sysselsätta min tösa lite här. Klä på oss o tvinga mej o gå ut kanske.'
Allt allt allt för mitt lilla hjärta!

Inga kommentarer: