tisdag 25 augusti 2009

Mjukstart

Då var det dagisdax igen då...
Först innan vi ska gå ramlar Emmie hemma o får världens fläskläpp.
Väl vid dagis tvärstannar hon efter porten o vill upp till mamma o där stannar hon ett tag,
men när hon märker att jag inte har brådis o gå iväg, leker hon fint men håller koll på mig.
Efter ca 35min ska jag säga hejdå,
då vinkar hon av bara farten men när jag börjar gå blir hon såååå lissen sååå lissen.
Pussar på henne lite o hon lugnar sig lite, fast jag hör ju henne snyfta mammaaaa mammaaaa..
Uhh!
Hur som, vi tar det lugnt med sessan!
Jag ska hämta henne efter lunch redan idag.
Packa får jag göra sen, ikväll!
Förresten så möttes vi av en liten tjej, dock större/äldre än Emmie när vi kom till dagis.
Lilltösan hade en munkis på sig som var på tok för liten och en exakt likadan som Emmies munkis som jag lämnat hängandes på hennes krok, hehe.
Aavisst var hennes munkjacka borta och jag som är en tönt vad det gäller sånt vågade inte säga nåt! Hahahahah.
Godeguuud skärpning Sina !!!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Åh det där med kläder har vi också varit med om såå många ggr. Jag tycker det är så himla pinsamt att säga: Men hörrudu! Det där är Teos tröja/byxor. Men då brukar jag bara fråga efter den när vi ska hem på ett lite fint sätt, typ tänkte att jag skulle passa på att tvätta alla dagiskläder eller så. Det brukar oftast komma tillbaka iaf =) Men inte förän nu när Teo gått på dagis i över ett år har jag börjat märka kläderna med hans namn, jag har varit såå slarvig med det men det är ju ganska smart =)

Sina sa...

Madde ;
Aa fy att det skulle kännas SÅ jobbigt. E ju ändå vi som köpt kläderna! Men jag fick tankar som att nemen stackars lilla flicka hon kanske inte hade en tjocktröja osv.
Hur som så tänkte jag oxå att jag gör som du,
men när jag kom till dagis såg jag att munkjackan låg på bänken där ute, så jag smög o hämtade den hahahah. O det stod ju Emmie.B. på den så den var våran=)
Jo från o me nu ska jag försöka va noga med o märka alla plagg.=)