måndag 10 augusti 2009

Dagis!







Jaaamenvisst gick 1a besöket på Emsans dagis 'Månen' bra !
Himla rar personal som tog emot oss med öppna armar.
Emmies huvudansvariga fröken (eller vad man säger?) är en rar finsk fröken som kommer att prata både svenska & finska me henne,
där får jag lite hjälp, vilket är himla uppskattat!
Vi gick mest runt o tittade idag och Emmie hade fullt upp att kuta runt o undersöka det nya stället.
3 personal på 19 barn (1-4år) tyckte jag lät som väldigt lite?
Men jag antar att det är så överallt?
Hur som så känns det helt okej det hela. Så länge jag är med hahahhahaha=)
(Annat blir det väl när det är dax o lämna henne där huhh)
Denna veckan blir det 1-1,5 tim dag.
Nästa vecka ökar vi tiden.
3dje veckan ska Emmie gå mån,tis +onsdag 08.30-13.30.
Kommer nog bli bra det här !

10 kommentarer:

Madeleine sa...

Ja det lät som lite personal på den stora barnaskaran. På Teos dagis är det en "fröken" på var fjärde barn. Haha, hoppas du förstår hur jag mena =)
Va roligt att allt gick bra iaf =) Det är faktiskt himla skönt när man väl kommer igång med dagiset men inskolningen kan ju vara lite dryg tycker jag.

Linda & Nova sa...

Åh har lilla stumpan börjat på dagis nu. Skoj! Det kommer nog bli jättebra! Söt är hon iallafall...hehehe Kraam

Milla sa...

Det kommer gå hur bra som helst:)
Var glad att du slipper lämna henne först av alla på morgnarna. Iaf medans du är mammaledig med Lill*n...
Kommer ihåg när jag lämnade Pontus. Han var alltid först och ensam och så stod den där lilla lilla killen i det stora stora fönstret och vinkade...o mamma grät! Jättejobbigt! <3

Sina sa...

Milla ;
Uhh nee jag blir helt gråtfärdig bara jag tänker tanken o ser lilla Emmie stå där som din lilla Pontus gjorde=(
Eller som syrran berättade att hon var tvungen o lämna Joona när han var väldigt liten, han bara satt kvar o grät o skrek efter sin mamma.
Uhh mitt hjärta går sönder av sånt!
Vet verkligen inte om jag skulle klara det?
Fröken sa idag att det kommer komma dagar då Emmie är ledsen o mamma får gå därifrån gråtandes,
men ja, det brukar väl lösa sig iaf.. Uhhuh jaa jag är glad att Emmie fick börja såhär soft som 15timmars barn som de säger=) <3

Linda ; Japps, nu e min tjeja stora tjejen hon med, hehe.
Och tack snälla! <3

Madde ; Sikken lyx ni har då!*ler*
Och ja, jag tror det här kommer bli jättebra o lattjot för lilla Emsan=) <3

loijsan sa...

oh stora stora tjejen =) de kommer gå fint de där...
o finsk fröken e ju superbra!
Sätter lite press på mamma sina oxå då o klämma ur sig några finska ord hemma lite oftare ;)
själv har ja precis nu hittat ett svenskfinskt dagis här i stan=)
carro o ja har varit där o spanat in genom fönstren;)
ska försöka ta reda på hur långt innan man måste söka så får vi se om de e där kotte hamnar sen=))
puss

Sina sa...

Loijsan ;
Iiikk era gamla fönstertittare! haha=)
Sötnosar!
Hade gärna velat se er smyga runt där hahahahha.
Jaa, man ska nog va ute i god tid eftersom det verkar vara långa köer. Vi ställde Emsan i kö i början på året tror jag??
Jäklar mitt minne asså!
Ja gudja jag ska bli värstabästa på o lära krullfia finka ramsor.
Hon kan säga KUKKA nu iaf.
Och så vet hon vad NAPA och TISSI är haha...
Mmm, så duktig har jag varit.
Pinsamt. men jag SKA bli bättre!
Pussnatii älskar dej!

Milla sa...

Hmm...låter som du försöker lära henne; (ursäkta min stavning nu) "Silmä silmä nenä suu, tissi tissi napa luu"...;)

Sina sa...

Ha! Jaa den ramsan drar jag jämt!=)
O du stavade helt rätt !!
Den andra ramsan får du lära henne när hon blir en stor tjej! hahaha

Carro sa...

Sötnos! skönt att det går så bra med inskolningen hjärtat!

Carro sa...

Vilket mysigt litet hus! Och så söt hon är:) Man smälter ju! Saknar er!