måndag 3 augusti 2009

Mvc mémera

Imorse hade vi tid till Mvc redan vid 08.
Provtagning, blodtryck mm såg fint ut.
Jag hade inte ökat i vikt så mkt, så hittills har jag väl gått upp typ 11-12kg?
Sf mått 31 vilket e rätt stort sa Bm, så förklarade hon att livmodern/bebisen ligger precis längst fram på mig, inte ett uns fett emellan, därför är magen STOR och därför känner jag precis minsta lilla rörelse, jaa allt som händer i magen.
Hon sa att bebben e så långt fram så hon kan nästan tom måtta skostorlek, haha.
Det gick tom o höra lilla hjärtat klart o tydligt med endast örat mot magen;)
Jag fick ringa Aurora idag igen för att vi ska få tid dit snarast.
jag har så väldigt mkt sammandragningar så man vet ju aldrig om bebben bestämmer sig för o titta ut tidigare?
Nu är det ju på tok för tidigt,
men jag tänker bara på att dom där samtalen mm kommer ta sin lilla tid.
Det skulle vara hemskt att stå där en dag och bebis bestämmer sig för att ta sig ut och våra samtal med aurora & spec.dr inte var klara.
Huhh jag blir helt kallsvettig bara jag tänker på´t!

Annars då? joo, Emmie blir piggare o piggare för var dag!
Tack till alla söta som orkar fråga o bry er! *kramar i massor*
Imon ska vi försöka ta oss ut lite.

1 kommentar:

loijsan sa...

Men hur många samtal ska ni gå på?
va e de dom inte fattar?
Säg NEEEJ o inget mer!
slöseri me tid fan!
Fråga om dom skulle vilja klämma o klämma som di gjorde?
Usch! förstår om de e nån som lixom inte har fött innan som dom ska försöka övertala...men snälla!!