torsdag 25 december 2008

En lite annorlunda MEN en helt underbar julafton=)












Dagen började med att jag o Emmie gick upp strax efter 6 och tittade ut genom fönstret ; SNÖÖ!
Ojj så glad jag blev! Våra önskningar hade blivit hörda o vi fick en vit jul=)
När Micke vaknade vart det full rulle här hemma med allt som skulle göras,
men innan dess blev det god frulle med skinkmacka o Emmie fick öppna några klappar.
Hon var såååå ivrig, men mest för att pappret var så fint o praslade så härligt.
Medans jag fixade med julstämning och badade/klädde på våran lilla tomte fixade Micke med maten. Svärfar skulle dyka upp vid ett och mina söta hemifrån skulle vara här när som.
Tel ringde och det var Joona ; har du lust o ut o åka lite?
Min första tanke var att dom var här nu- snö ute- rally Joona vill ut o leka lite med bilen i snön?
Njaeee svarade jag, kanske lite senare för svärfar e på väg!
Men det visade sig att jag tänkte helt fel !
Joonas o Carros bil hade klappat ihop utenför Eskilstuna o dom kom naturligtvis ingenstans
och svinkallt ute var det.
Jag klär på mej fort som zlatan för att åka o hämta dom,
men innan dess måste jag tanka o pumpa mitt högra framdäck.. Shit bråttom bråttom.
Tanka gick bra. Men när jag skulle pumpa däcket ger tjejen på Statoil mig en slang ; vassegood!
Va f-n ska jag göra med denna tänkte jag??
Jag går ut o tittar runt.
Känner mej som den mest puckade blondinen i stan och stressen bara kokade inom mej..
Som tur var skulle en finklädd man oxå pumpa sina däck o jag ber generat honom om hjälp.
Johopp, men händerna helt svarta av smuts klarade jag av det oxå.
Tjejen från Statoil springer ut o frågar ; fick du med ditt VISA kort?
Ohh nej det kanske jag inte fick? Namn bla bla bla här varsågod o god jul.
Oh herreguud tänkte jag.
Aja, på väg var jag nu iaf!!!
På vägen ringer Joona o de hade tagit taxi litelite närmre, men taxametern tickade på snabbt som bara den så de åkte till en Q8 mack o kunde stå i värmen o vänta iaf...
Colin snurrade i min skalle o jag hoppades så att han var mätt o belåten för snabbare än vad jag åkte kunde jag inte åka.
Hur som, vid två var jag framme o kunde plocka upp mina söta och åka hem till värmen med dom. Väl hemma möttes vi av MASSA stora paket som Emmies farfar kommit med.
Oh herreguud !!!
Joona, carro o nisse packade upp sina saker o halva vardagsrumsgolvet fylldes av klappar=)
Vi inväntade Mickes bror och äntligen kunde vi njuta av den goda julmaten som Micke fått fixa alldeles själv. han hade verkligen lyckats göra ett toppenjobb o alla verkade gilla maten.
Dock hade han lagat mat för en hel arme´så nu har vi hela kylen full=)
Vi njöt av dagen o det var full rulle här..
Klappöppning !!!! Ohoooo vart skulle vi börja???
Emmie o vi med (jag hade inte räknat med nåt till oss!) fick massa massa fint!!!
Jag hann dock inte fixa med allt som jag ville, serva som jag velat, men det blidde bra ändå..
Enda kruxet var ; hur skulle mina söta ta sig hem???
Jag erbjöd att de kunde ta min bil gång på gång, men det skulle bli massa strul o komma tebax med den plus att min bil drar massvis med soppa!!!
Däremellan nånstans hann jag o carro va ute o åka en sväng med en fin BMW.
(skjutsade mickes bror)
När kl var typ 22 åkte jag, Joona o Christoffer till Lindesberg för att köpa en bil så de kunde ta sig hem igen... Bilhandel på självaste julafton! Vem har varit med om det? *ler*
Äntligen strax innan tolv var vi hemma o kunde softa. Tröttheten smög sig på, men jag var helt uppe i varv o jag tyckte ju att det var sååå mysigt att bara få sitta o umgås med mina söta.
Klockan hann väl bli efter ett när de åkte? Ohh jag ville ju ha kvar dom här,
helst för alltid !!! Joona & carro är verkligen helt underbara människor med SÅ stora hjärtan.
Det fick jag bevisat ännu en gång igår.
O hade dom sura miner pga bilen igår? Inte en enda gång!!! Inte ens när det var julafton.=)
Så visst hade vi en händelserik julafton, vilket är lite av charmen med min familj. *ler*
Allt kan hända lixom. *s*.
Men en bättre julafton kunde jag inte önskat mig!
Tack alla snälla för alla fina klappar och tack för en underbart mysig dag med massa värme o sääärleek =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Massa kärlek iaf=))

Anonym sa...

Tack hjärtat för en helt underbar julafton! Barnens första jul =)
Jag tänker tillbaka på gårdagen med ett leende på läpparna!=)

LOVE U