måndag 29 december 2008

Effektivt=)

Denna morgonen har varit extra effektiv.
Kl 08 hade troll redan ätit sin gröt, bajjat o duschat. O jusst, naglarna var klippta. *ler*
Nu sover hon sin morgon power-nap o jag får njuta av min coffe=)
De senaste nätterna har varit lite sisådär, Emmie vaknar toklessen o jag vet inte riktigt varför?
Därför har hon fått sova brevid mej o det har funkat bättre.
Det gulliga med henne är, att eftersom hon brukar snurra hejvilt i sömnen o lägga ner ansiktet i kudden lydde jag doktorns o bm´s råd ; inte ha kudde under hennes huvud!
Men sötgumman har kommit på att mamma har en mjuk härlig kudde,
så i sömnen flyttar hon sin nära nära o lägger hennes lilla mörka huvud under min haka så hon kan få dela lite på kudden. *ler*

Idag känns det inte alls som måndag tycker jag.
vad ska vi hitta på idag? Inget speciellt faktiskt tror jag?
Jag ska nog städa hemma. o kolla om det finns tid o tvätta en lr två maskiner?
Så jag kan tvätta favvoplaggen tills vi åker på torsdag=)

Igår orkade vi en sväng på stan för o träffa sötnosarna Annica & Viggo.
Var jättemysigt att få sitta o prata av sej lite samtidigt som man smuttade på latten.
Saknat er !!!
Ooo så smsáde jag med den nyblivna 3 barns mamman jenny igår.
DISA ska lilla sessan heta! så vackert tycker jag!
Längtar till vi får se lilla dockan=)

Emmie har fortfarande en liten ovana att snosa med mitt hår och igår lyckades hon återigen rycka loss en redig tofsa från min skalle.
Att säga nej till en så liten funkar inte, HON tycker ju att det är tokmysigt o snurra/linda in sina små knubbiga fingrar runt mina nack o lugglockar.
Sås, snart kommer jag se ut som en rump-nisse med tokglest hår,
men jag hoppas att ni tycker om mig ändå och forsätter att vilja umgås med mig? (utan att skämmas över mig!!) *S*

Nu vaknade min söta. Hon sov hela 15min=) Power-nap som sagt.
Puss hej för mej !

1 kommentar:

Lela sa...

det kan vara du o jag då! Banan gör likadant så snart ser jag ut so the crypts keeper haha!