onsdag 10 december 2008

AhMenÅåhh...

Idag har vi hållt oss hemma.
Städat som vanligt har jag gjort. lattjat massor med en mkt uppmärksamhetskrävande Emmie idag. Hon ville ha mej hos sig mest helatiden.. Inte mej emot, bara mysigt när man har tid=)
Dock fick hon sitta i matstolen breve mej o titta när jag diskade o lagade matt mm,
men det gjorde inte henne når, så länge vi var ihop kändes det som=)
När klockan vart runt ett klädde jag på oss massor, för jaa, det e KALLT ute o lite snö kom det oxå.
Vi drog ut på långpromenad medans pappa Micke stannade hemma i värmen o pysslade med sitt.
Gick väl lite över en timme? Stannade till o köpte julklappspapper oxå.
Hade tänkt o handla saffran o kesella till busselullar, men det blidde inget av det.
Tar det en annan dag, för idag skulle jag göra det lite julfint här hemma.
jag hinner inte med ALLT trots att jag så gärna vill..
Hem o laga käk. Det vart Wok. (äggnudlar, kycklingfile´& wokgrönsaker)
Efter det var det dax för kvällsrutinerna och se begav vi oss ner till källaren för att leta fram julpynt o gran!!=)
Jag passade på o kolla igenom lite saker som vi fått av söta Laila och jag hittade en superfin POP overall (dock lite stor än) och massa lämpliga leksaker för hennes ålder nu.
Det lustiga med overallen var, att jag har gnällt över att det är så SVÅRT att hitta fina overaller och jag har berömt Daisys overall typ 10ggr.
Och vet ni vad? Det var en exakt likadan som Dojdoj´s=) Jag vart så glad!
O Laila sötnos, som jag smsáde till dej, jag har verkligen inte fattat hur mycket du gett oss egentligen. Herrejesus asså! Det är grejjer för massa loover!!!
Jag ska gottgöra allt allt allt hjärtat!
Efter en del stånk o stön från både mej o Micke kom vi upp med alla saker,,
men nu är det bara det att julgransfoten fattas o vi hittar inte den nånstans!!!
Trött jag blir!
Jag bara VET att jag sett den, men VART????

Sen en sista sak, sent igår messades jag med söta Carro.
Och jag fick så mkt tankar efteråt..
Fina tankar. jag bara kom till insikt än en gång hur lyckligt lottad jag är!
jag har min Emmie som är mitt allt och som det säkert inte undgått nån;
älskar av hela mitt hjärta o avgudar den lilla flickan <3
Jag har min wunderbara snälla älskvärda Micke.
Men även sånt som formar livet bra mycket ;
människor runtom mig med stora varma hjärtan som verkligen gör livet till nåt alldeles xtra.

Nu ska jag sätta fart me julfixandet medans jag orkar.
Emmie somnade redan 18.30, HELT utmattad.
Så får se om hon sover för natten lr om hon vaknar snart?? Puss&kram för mej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så mysigt=) Och så gott det lät med wok! mums!

Tack än en gång för dina fina mess igår gumman! Du är så himla underbar!

Älskar er!