onsdag 17 september 2008

Ynkligt värre

Mmm, ynkligt värre är det idag. Emmie är tokförkyld.
Inatt trodde jag att hon skulle kvävas av allt dreggel o slem och av hostan.
Och det hela vart ju inte lättare när hon fick jätte gråtattacker så hon kippade efter andan o det riktigt bubblade ur munnen på stackarn=(
Drog spjälsängen mot den stora sängen för att ha koll. Naaa det funka inte.
Hon fick ligga hos mej, men d funka inte heller,, trångt mellan mej o Micke o så vart det GRÅT.
Micke var vaken o tyckte mkt förvånat ; shiiit Sina vilken ljudstyrka !
Aaa, så brukar hon låta vissa nätter, helst då dom första veckorna me kolik, men Micke vaknade ju aldrig så hur kunde han veta? *ler*. Inte lätt då inte. Sötnosen såg ju helt förskräckt ut.
Jag ut i vardagsrummet vaggandes på stackars Troll. Micke somnade.
Sås, jag beslutade mig för att bädda i vardagsrummet än en gång, så Micke får sova o orkar upp o jobba. (Och så grannarna med får sova någelunda, hehe)
Vi sov tätt, kändes som att Emmie ville va så nära som möjligt.
O inte mej emot, då hade jag full koll på varenda andetag. Och det var INTE lätt för lillan o andas må ja lova. Herrejee´så hon höll på.. Skitnervös var jag.
På dagen har det varit något bättre. Babysittern me vibrator är TOPP!
Som skakar loss slemmet=) Fast det e ju mysigare o sitta hos mej såklart=)
Vi skulle till E&D ju, men det sket sig. Sorry for that. Ser alltid fram emot när vi träffas.
Men har märkt att när man har barn kan palnerna ändras på 10min.
Och tack gumman för att du erbjöd o handla "pipett" åt mej. Sånt uppskattar jag väldigt.
Bara liksom att man ens tänker tanken.. Det e guld värt!

Lyckas inte riktigt få nån varm myskänsla i hemmet idag... Inte min dag?
Jag längtar hem idag..
Men Loijsan, jag satte ju upp Buddha tavlan som jag fick av dej,
och väggen fick som ett helt annat djup lixom. Det gillar jag=)

neheeeppp, ska ta hand om min lilla Chimp nu. Aa, 'ler', hon ser ut som en söt Chimp idag=)
Jag badade henne som vanligt igår, o tänkte att nu borstar jag benan åt andra hållet (håret nöts ju bort på de små), men när håret torkade, reste d sig rakt upp.
Så hon har som 7cm långt tuppkam längst upp på huvudet o jättekort på sidorna=)
Aaa ni vet hur små chimp ungar ser ut me toklånga tofsen??? Det e Ems idag=) Hehe. LOVE!

Inga kommentarer: