tisdag 23 september 2008

Mardröm !

Inatt vaknade jag vettskrämd av en mardröm.
Och den där drömmen har jag tänkt på hela dagen.. Vad betyder det???
Det var begravning. 2 öppna kistor längst fram på ett podium.
I den ena ligger det en man, 40-50år?, blåblek, kall o ja,, stendöd.
I den andra kistan ligger JAG, levande!
jag ligger stilla o stirrar uppåt, är så rädd så jag vågar knappt andas.
Och jag ser den döda mannen i ögonvrån helatiden.
Helt plötsligt står Joona brevid mig och viskar ;
"Sina, du behöver inte vara rädd, han kommer inte ramla över dig!"

Va?? Vaaaad betyder det????
Jag läste i Loijsan drömtydarbok (som jag lånat o aldrig återlämnat, förlåt gumman!!!<3)
och där står det ;
Att drömma om en likkista, vare det är man själv eller nån annan som ligger i den,
kan vara skrämmande,
men det är faktiskt inget dåligt tecken!
Drömmen betyder bara att man kan se fram emot förändringar,
att man är färdig med en fas i sitt liv och att en ny tar sin början.

Okejj. Men varför var Joona där och varför sa han så till mig???

Jag är skrockfull jaa! Och jag har lärt mig att döden betyder NYTT LIV..

Kommer Joonas & carros bebis när som? (snart kommer h*n ju hur som. *ler)
Men jag får inte ihop det andra... Hmm.
Nu tycker nog alla att jag är heeeelt taikon, men sån är jag, jag tänker ALLDELES för mkt ibland.
(Och ibland inget alls. hehe)

För övrigt har jag haft en bra dag.
Emmie är fortf sjuk. O jag rådfrågade lr dubbelkollade me våran bm om det där,
men hon sa som de sa på sjukvårdsupplysningen.
Och att hos så små brukar hosta o slemmighet sitta i 3veckor!!!!!
Annica o Viggo kom förbi. Viggo har ju oxå varit sjuk så då va det lugnt... Tänkte på smitta.
Jag bakade en paj. O Sötgumman kom me näsdroppar till Ems=)
Så satt vi i timmar o bara prata o fika o lattja me barnen.
Annica fotade flera söta kort på lilla paret,
me deras nya söta haklappar som Eva köpte=)

Sätter in bilder när jag får dom=)
Sååås, tack för idag gumman! Lika mysigt as usual <3

Nu ska jag krypa ner under sköna täcket. Fryser häcken av mej här.
Me tanke på sova, hittade Micke mej sovandes på vardagsrumsgolvet imorse. *ler*
Emmie var så slemmig o hostig tidigt imorse, så efter att jag torkat o sugit o droppat o matat fick hon somna i babysittern, skönt me lite högläge !!!
Och jag hade somnat brevid vaggandes på sittern. Men det gick bra.
Kallt ja, men mysigt framför den öppna spisen=)

Såå! NU ska jag sova! upp me tuppen imon. Mvc-besök (cytologprov. Igen! Wish me luck!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

skönt o få sova gumman! spela roll vart de e ;)
o du! de e nog så att de e nytt liv du drömmer om=) som sagt så kommer den lilla snart!

Anonym sa...

Tack för ditt fina svar gumman!Har fått ett riktigt psykfall på besök,hehe. Blir jätte irriterad!

Anonym sa...

Lycka till idag söt!

Man drömmer så skumt ibland! Det lät som en riktigt läskig dröm det där!