tisdag 2 september 2008

Tröttmössa


Jaa jaa,, som jag skrev igår har Emmie börjat somna tidigt.. Till följd av att hon vaknade kl 3 inatt, pigg o stojjig. *ler* Och med magont på det, vilket betyder att hon vill äta äta äta,, bebisar känner visst ingen skillnad på magont o hunger.. Jag matade men försökte att låta bli sen, men hon grät bara högre o högre... Till slut gick gråten över i pigghet igen... Vid det laget hade vi lagt oss i soffan för att inte väcka pappa Micke, allt för att han ska orka jobba... Så där låg vi två o lattjade o tittade på nå dåliga program. Kl 8 trodde jag äntligen att min något överaktiva dotter somnat,, bädadde henne skönt ner i stora sängen o kröp ner själv.. hann inte mer än blunda förns jag hör henne jollra, tittar upp o då ligger hon med ansiktet halvt gömt under täcket o tittar på mig. Kunde inget annat än skratta åt henne. Lilla gumman. Men NU somnade hon i babysittern, men ingen ide´för mig att lägga mej... För då kommer hon att vakna igen. That´s 4 sure. Så idag får jag väl gå runt hemma o va trött o se allmänt lodig ut.. *s* Ska messa Monica o kolla om vi tar fikat idag lr en annan dag.. Jag orkar inte till affärn nu o handla mjölk o fikabröd... O vädret idag gör INTE en piggare heller.. Skittrist väder! Får mig o längta hem, igen... Jäkla bergodalbana me saknaden.. Hepp, nya tag!!! Idag ska jag laga wok åt Micke. Kykling, nudlar o wokgrönsaker. Vet att han gillar det o det var länge sen sist nu som jag orkade avancera i matväg. Sen kanske det får bli en långpromenad uti friska luften.
Trötta pussar från en trött men otroligt lycklig mamma <3

1 kommentar:

Nimsy sa...

trist när man inte får sova. Men man kan inte mer än att le när dem ligger o ler såå sött om natten =).
C. har börjat vakna flera gg,er om nätterna nu.. helt slut blir man ju. Sen full fart hela dan med. C sover nu.. tog sin asprutor vid elva =( O novis var på sin 2 1/2 års koll. Usch så stolt mamma man vart då=) så duktig så=). kram