lördag 27 september 2008

Igår & Idag

Fick ta bort gårdagens inlägg, vart nå knas me den o det gick inte o ändra...
Hur som, IGÅR =
Jag va uppe me tuppen tyckte jag och började baka Snickers 08.30.
Tyckte jag var hur hurtig som helst, tills tel ringde och det var Eva.
I bakrunden hör jag hur hennes man dammsuger, halv 9 på morgonen!
HÖ! Där kan man snacka hurtigt!!!!!
Tjejerna kom på morgonkaffe o sötsaker.
Lite nyttigt oxå för Annica hade vindruvor me sej. *ler*.
Tack för hängselbrallorna söta du!=)
Accka drog på stan o jag o Eva gick ut me sessorna. Dom sov så skönt i sina vagnar så vi kunde promenera ett bra tag i den härliga friska luften.
Sen hann vi me en kopp kaffe till, bytte recept o prata massa gojja ... Hela dan gick så fort.
Hennes man kom lagom till att det var dax för mig att åka o hämta lilla pappa.
Handla o sen hem ljuva hem !
Emmie hade en energisk kväll. O inte sov hon hela natten för det. vaknade 03.30 ; fullt ös!
Ooooiiioooiiioooooooooooo !!!!!
Till slut somnade hon i babysittern o jag brevid på golvet, igen!
Så hela lördagmorgonen kände jag mej tokflummig...
Efter frulle somnade Emmie o jag somnade lika fort på soffan... Zzzz.
Lagom till vi vaknat var det dax för bad o göra oss klara för att åka o gratta faffa.
Emmie fick ha kjol på sig sötnosen. O ett par rosa Ugg=)
När vi kom dit var Mickes farbror o fru redan på plats. Grattispresent fick vi. TAAACK!
Och så var Mickes kusse Fredrik o hans lilla familj där.
Jag blev jätte glad när jag såg Jenny o sötmagen.
Och deras underbara barn guuud så söta dom är! Lea & Ebbe <3
Och en tredje kommer till julen typ=)
Tiden gick jätte fort där. Ooo nu e vi hemma, Ems sover o jag ska nog lägga mej tidigt idag,
för imon har jag tvättstuga from 08 o hela dagen.
Jaaa, jag har trippelkollat..
För igår skulle jag tvätta. eva tog me sej 5or (mm det kostar 5kr/maskinen här).
jag kånkar ner den överfulla tunga Ikea kassen till tvättstugan. *Phuuu*
Vaaa, ingen tvättid?? O samtidigt får jag syn på en hög me kläder,, ser ut som VÅRA kläder?
Mycket riktigt! Jag hade glömt min tvätt där nere för ngr dar sen o inte ens saknat nåt.
Bra Sina! Dement???
Tack till nån snäll granne som vikt våran tvätt o inte skrivit nå argt meddelande!!!!
Så skulle jag tvätta idag,, men inte hade jag nån tid idag heller som jag helt klart trodde..
Blir ganska trött på mig själv lite då o då,, eller ganska så ofta om jag ska va ärlig...
Men men, imon blir det massa massa tvätta. o Marieberg.
Och kanske till Sörbyängen för o fixa Eva´s hår??

Dagens värsta igår ; min brors fru skriver till mej på msn ; Han är så söt, din son !
Wooooooooooot???
Jag; haha, aaaa tack, men jag har en flicka !!!
Bengaloo.


Det var allers för idag. Puss hej, trevlig lördag kväll till er alla..

Förresten, vill ni se en bra film, se Death Race...
Moicca <3

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha din söta lilla pojke=)) de va de värsta!!
oh sina lilla du...glömma tvätten o inte sakna den? då har man kanske liiiite för mycke kläder;) OCH för mycke o tänka på kanske =))
Henna från Finland nu...miss you!!