torsdag 25 september 2008

Trötter


Nu orkar jag faktikst inte skriva så värst mkt. Jag är tröööttt=)
Emmie vaknade halv 4 inatt !!!
Grejen var att hon somna toktidigt igår, vid 19.00 (vaknade dåodå men fortsatte sova ändå).
Jag bara visste att OM hon sov, skulle hon vakna mitt i natten typ o va jätte energisk som hon kan va, ganska så ofta, haha.
Men hon var SÅ trött på kvällen så det gick ju inte hålla henne vaken inte.
O visst, först åt hon 01, sen strax innan 03 och vid 03.30 vaknade jag till att hon jollrade för glatta livet i sin säng. Micke sov i fotändan av nån konstig anledning. ha hade klamrat sig fast vid mina fötter... Efter ett tag kom jag loss och lyfte över lillan till våran säng o försökte med "Shhh gumman pappa måste få sova, shhhh!!!" Aaa tjena att det hjälpte.
Ut till vardagsrummet där hon fortsätter ännu högre. Jag försökte ha handen lite lätt på munnen hennes, men det tyckte hon bara var kul ; mmm mammas fingrar DOM tycker vi om! Mums!
Ähh! Bara att låta henne prata?Ha! ; jag testar med Alladin!!!
Och det funkade som vanligt=) Hon blir helt facinerad av tecknat.
Helst typ Alladin o lilla sjöjungfrun o dyl=)
Efter ett tag hade vi båda somnat i vardagsrummet, IGEN!
Sen begav vi oss till Sörbyängen till 2 av våra favvisar här.
Såg på hemmavideos (Nej! Inte sånna videos!!!) till 2 stora koppar kaffe o massa gotta. Tack=) O en sväng ute blev det med. *ler*.

Att vara vän med mina tjejer här i öb kan visst vara ganska händelserikt,
menar nu bara att det händer saker helatiden och att vi träffas ofta.
Vilket jag bara helt enkelt ÄLSKAR!!!

För det känns som hemma!!! Precis som med deras bästa sjuka humor och världens omtänksamhet o värme. Och att man bara kan vara... Så himla uppskattat!
Jag bara VET, att mina söta vänner där hemma skulle tycka om dessa flickor.
O flickorna här skulle såklart tycka om mina söta där hemma !!!
Underbara Wunderbara e ni allihopa!

O Loijsan, jaa, jag har oxå önskat så oändligt många ggr att vi skulle bo närmre.
För jag saknar dig alltid alltid. Alla framsteg Emmie tar, alla roliga saker jag gör, o alla mindre roliga saker o känslor som jag känner, önskar jag att jag kunde dela med dig...
Och att jag skulle kunna finnas mer där för dig. Det vet du va?

1 kommentar:

Anonym sa...

usch ja gumman! om vi bara kunde hitta en läsning som va toppen för oss alla!
Jobbigt när man ibland blir full av tårar av minsta lilla tanke!