tisdag 9 september 2008

That´s my Girl <3


Uppe var vi tidigt imorse för att vi skulle till farbror doktorn på sjukhuset. Träffade samma trevliga dr som hade hand om Emmie på intensiven! Först pratade vi, han förklarade lite mer utförligt va som hänt under/efter förlossningen.
Han sa ; att Emmies återupplivning tog 5 min,
sen var hon igång fint. Och gränsen brukar gå vid 5min.
För barn, där återupplivningen tagit mer än 5min, ökar chansen för h.skador betydligt. Lr, att det händer ännu mer hemska saker.
Så jaa, där hade vi nog en ängel med oss, både jag o min lilla Emmie, kan man tycka.
Sen frågor frågor frågor...
Aha, kolikbarn,, får du avlastning?? hehe. Jaadå vi klarar det fint fick jag fram.. Sen när har hon lett såhär mkt? Ojj, shit,, det stod helt still...Ett bra tag iaf. Brukar hon ofta sträcka ut tungan såhär??
Ööö, aaa,, vaddå??? Men det var inge mer med det.
Sen till testerna.. Av me Giz kläder.. Doktorn skrattade ; men va bra, hon är inte undernärd iallafall lilla flickan. Hehe. Neee det kan man nog inte påstå...
Sen bände han hit o dit.. Emmie följde fint med me blicken. Och när doktorn vänder henne på mage på hans handflata/arm, kom den darrande underläppen fram o dom stooora tårarna fyllde hennes ögon. Åååhh min lilla gumma...
Som tur var var det inte många tester kvar efter det, så jag fick ta o lugna min söta <3
Nemenn dåså, det här ser ju fint ut ! Inga tecken på skador/men, jag skriver vidare er till Bvc, där ni får träffa en barnläkare då o då. Tack tack tack gode gud!!!!
Vilken lättnad. O jag är så stolt över min sessa=)
Men mest av allt, är jag så glad att jag står där jag står idag. Att jag har det jag har.
Nu ska jag bära in en trött bebis till sängen o lägga mej breve o vila lite. Jag är trött=) *Puss*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi kan ju göra det tillsammans:)

Skönt att besöket är över och allt gick bra vännen! Så glad för det.

<3 älskar er!

Nimsy sa...

Ooh så skönt .. sade ju att allt skulle gå bra. pluttan. kram oss

Anonym sa...

Tack gumman<3