onsdag 4 maj 2011

Stark vilja i en liten kropp





Idag har Emmie varit hos tandläkaren, där det för övrigt gick jättebra,
så hon fick vara hemma och Mio var på dagis.
De små stjärnorna är ju inte ifrån varann just nånsin,
så ojojoj vad de kramades o pussades när vi hämtade Mio.
30min efter blandades kramarna med tjuvnyp och allt det där som hör till.
Vi tog med oss mellis och gick ut i parken, barnen verkligen ÄLSKAR att vara ute.
Men det var kallt idag, inte för att det bekymrade de små, så efter närmare 2tim tyckte jag att det var dax o gå hem,
men det tyckte INTE Emmie.
5minuter till sa jag, men efter 5minuter fick jag ett NÄÄ till svar.
Efter en stund fick jag klättra upp i skeppet då lilla fröken bestämd vägrade att klättra därifrån själv och då minsann ställde hon till med en sån scen som jag aldrig varit med om förut.
Hon skrek nog så hela väster hörde henne och jag kände hur mina kinder hettade av att jag faktiskt skämdes.
Jag VET att alla föräldrar varit i samma sits nån gång,
men phuuuu när ens egen gör sådär!
Jag ville typ bara sjunka genom jorden och bli OSYNLIG.
Hjälp!
Var det försmak av vad som komma skall ; underbara 3års trotsen?
Hur som, det gick ju bra iaf, men jag kunde ju inte låta bli o fundera på vad och hur jag kunde ha gjort det hela bättre, så det inte hade blivit en sån jobbig och pinsam situation.
Jajja, fler sånna lär vi gå igenom antar jag?
Emmie är ju en riktig solstråle men på sistone kan hon bli så sur på mig OCH hon försöker vara sur på mig, vilket inte fuunkar alla ggr;)
Jag tror att det är väldigt mkt som händer i den där lilla kroppen just nu?
Mkt hon inte förstår och så blir det virrvarr av känslor?

Hur som har vi haft en helt ok dag och nästa vecka ska jag på intervju för lite semestervikariat.
Imorgon ska Micke göra halkan.
Då blir det till o gå upp tidigt och köra iväg lilla pappa.
Sen ska vi nog hitta på nå skoj för barnen på em.

Det var allers för idag!

Inga kommentarer: