måndag 23 maj 2011

Busväder



Idag när jag kom till dagis för att hämta mina små möttes jag av smått chockade barn som pratade i mun på varann för att berätta vad som hänt!
Fröknarna såg chockade och 'låga' ut,
tidningen var där och dagis lekplats var avspärrad !!!
Då visade det sig att den blåst som vi hade idag hade gjort så en stor gren ramlat ner från trädet, precis där barnen jämt leker och en liten flicka hade hamnat under!
Hon hade svimmat av och när hon vaknade till hade hon blödit ur munnen och klagat på magsmärtor.
Godeguuud alltså!!!!!
men enligt nyheterna mår flickan ok nu, inga livshotande skador.
Stackars henne och stackars hennes familj,
tänk att vara förälder o bli inringd, huhh jag bara ryser av tanken!
Stackars dagispersonal och stackars dom barn som såg det hela=(

Efter dagis stannade vi ute iaf,
men det blåste ju så pass så barnen inte ens kunde klättra i klätterställningarna!
Varmt o skönt väder, men riktigt blåsigt!
När vi var i parken fick jag ett samtal från kommunen.
De ville träffa mig för arb.intervju imorgon 9.30.
Kl.13 skulle jag ju till det andra stället o prata jobb.
Men jag blev ganska så ivrig på jobbet inom kommunen för det är ett vårdar/skötarjobb med funktionshindrade och inom socialpsykiatrin.
Meeeen, när jag kom hem ringde chefen från skebäck och berättade att hon skickat pass / schema till mig !!!
Tur då att hon ringde så jag inte hann iväg imorgon o lova bort mej nån annanstans!
Sås, jag vet inte exakt när jag börjar,
men jag vet att jag har jobb fram till v.27 iaf,
sen får jag hoppas att det blir mer!
Tim.vik lr vad som, jag känner mej nöjd=)
Ska bli jätteskoj att få komma ut o jobba lite!

1 kommentar:

Therese sa...

Grattis gumman!