torsdag 19 maj 2011

Bättre nu!

Barnen vaknade 04.30 huhuuuu.
Hela fm var mer vild än tam och jag hade sketaont i bröstet.
La mej o vila med barnen på fm,
vi vaknade pigga, glada o mkt lugnare,
men smärtan var ännu värre!
Jag är verkligen ingen hypokondriker och tar det mesta med mig själv med en klackspark, men då vart jag ganska så nervös faktiskt.
Var nära o ringa 1177 men kom in på nån sida på nätet där jag läste flera som berättat om samma symptom och i deras fall var det antingen stress eller en sträckning i bröstmuskeln!
Plingplong då kom jag på att jag gjorde armhävningar igår, kan ju faktiskt ha varit det???
Jag o barnen for iväg på ärenden och utelek efter lunch,
jag handlade Ibumetin och tog genast en och efter ett tag kändes inte smärtan lika mkt!
Phuuu vilken lättnad!
Därav orkade vi lattja ute hela em och barnen har varit otroligt harmoniska idag,
inte alls lika mkt syskonbråk o skrik,
vilken skillnad det är då tycker jag!
Att kunna leka o lattja utan att behöva upprepa nej nej nej så man till slut är helt hes o virrig i knoppen.
Men det är ju sånt som hör till familjelivet,
ingen dag är sig riktigt lik ;)

Jag är på jakt efter en sån fin skjorta till Mio,
men Lindex i Marieberg har inte hans storlek och Lindex i stan har inte ens fått in dom.
Däremot har H&M och Kapp-Ahl fått in massvis med helt underbara kläder helst till små flickor tycker jag!
Emmie blev helt vimsig därinne bland alla Madicken liknande klänningar ;
Sööpa den här mamma, den här då, sööpa den här???

Ne, nu e det kväller här och imon är det underbara FREDAG!
Veckans bästa ; fredag em/kväll. Dom är heliga!=)

5 kommentarer:

Linda & Nova sa...

04,30??? skojar du? Jisses, det är verkligen bra gjort att vakna så tidigt...hehehe..Jag är ju såå sjukt morgontrött av mig...Ang ont i bröstet så tror jag säkert att det var pga av att du gjorde armhävningar men läskigt när det gör ont...Ha en skön fredag gumman..Kramar

loijsan sa...

oj men du va tydlig Emmie är i sitt tal..n
är ja träffade er senast va de inte alls sådär =)). Shit va dom växer o utvecklas fort!

loijsan sa...

oj men du va tydlig Emmie är i sitt tal..n
är ja träffade er senast va de inte alls sådär =)). Shit va dom växer o utvecklas fort!

Laila sa...

Hej gumman!

Kan det vara att du tagit i förhårt och överansträngt dina stackars muskler????
För skulle det vara hjärtat hade nog smärta ökad och spridit sig, eller vad tror du.
Om jag får tro så är det nog en kombination av stress och överansträgning. Men det är bara vad jag tror.
Du får börja ta det lugnare. Ta hand om dig själv.
Saknar er massor

sina sa...

Linda & Laila,
ja jag tror oxå att det var muskeln för värktabletter tog bort smärtan!
Men nog vart jag lite rädd där o fick tankar om allt möjligt.
Men nu mår jag BRA=)
Trevlig helg söttjejer,
hoppas på massa sol i helgen!!!

Loijsan, ja, hon har börjat prata massor på sistone;)
På dagis går tydligen munnen i ett på henne, så pass så de får påminna henne om att tex äta mellan hennes mundiarré.