måndag 9 maj 2011

Måndag






Idag har det varit en bra dag, en SOLIG dag!
På fm var jag till Skebäcksgårdens rehab för intervju.
Chefen skulle ringa mig senare i veckan men jag tyckte nog att hon lät positiv och att hon tyckte att jag skulle passa fint där med 10års erfarenhet av rehab=)
Nu är det ju bara sommarvik det handlar om,
vilket passar mig bra, då jag helst vill jobba på sjukhuset.
men som sagt, än är inte jobbet mitt!!!
och får jag inga timmar där,
skulle jag ringa till ett annat ställe där jag har timmar garanterat.

När jag kom till dagis hittade jag mina små tillsammans som vanligt,
de hängde där ute och pillade med nåt.
En vikarierande fröken berättade hur hon tyckte att de var goa för att de är tillsammans precis helatiden, lullar runt hand i hand, hehe.
Jag frågade om de 'bråkade' mkt med varann på dagis,
då det är ganska så mkt sånt här hemma, men nej verkligen INTE fick jag till svar =)
När vi satte oss i bilen suckade Emmie nöjt och sa ; mamma d va roligt på dagis idag!
Jag blev så innerligt glad då jag känt mig lite smått orolig då hon blivit ledsen några ggr på sistone när jag lämnat henne o så.

När vi kom hem tog vi med oss mellis ut på baksidan o myste lite.
Sen hann jag bara laga mat tills lilla pappa kom hem och sen kom Maria, Dennis & lilla söta Meline.
Alltid lika mysigt att umgås med dom, glada & rara människor, sånt gillar jag!

Nu är jag toktrött, så det får bli en dusch och sen HYVÄ YÖTÄ!

Inga kommentarer: