måndag 23 maj 2011

Det här med jobb


När Emmie låg i maggen hade jag lagt in den här bilden på Bilddagboken och skrivit att jag tror att våran bebis kommer se ut såhär, fast mörkare?
Nog e han lite lik Mio allt?=)


Jag har mailat chefen på Skebäck.
Mailade även ett äldreboende och chefen där ringde mig direkt.
Imorgon ska jag dit så får vi se om jag ska skolas in som tim.vikarie iaf?
Sen får vi se om sjukhuset behöver mig i sommar.
jag har mailat och skickat in arb.ansökan hit o dit,
jag har själv ingen koll längre !
Blir otroligt stressad inombords av sånt här,
jag VILL så himla gärna jobba men ge mig ett riktigt vik eller schema veckovis lr vad som???
Det är inte det lättaste att bli inringd samma dag o pyssla så det går ihop med dagis och med Mickes jobb,
men vad gör man?
Hur gör alla andra?
Primärvården i södertälje söker en uska och vore det inte för att Micke har ett bra jobb som han trivs med skulle jag ta vårt pick o pack o tvinga honom att flytta! *ler*
Men riktigt så funkar det ju inte....
Jag jobbade samtidigt som jag pluggade till uska och har fasiken haft fast jobb sen jag gick ut skolan,
jobb är en enorm TRYGGHET!
Jag gillar inte o ha´t såhär, inte för 5öre!!!!!!!

2 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Åhh gumman, det kommer att lösa sig. Jag vet att det inte känns skoj någonstans men kommer att bli bra. Vi fick oxå pyssla ihop vårt schema med dagis och jobb när jag gick som vikarie. Inte allt för skoj men det går ett tag iallafall. Lycka till! Kram

sina sa...

Tack hjärtat!
Känner mig så smått värdelös som inte ens kan skaffa mej ett jobb,
men det e inte lätt numera,
man får helt enkelt börja som timmis, få in en fot så, o sen kanske?
Jag ska på intervju på 2 ställen imon,
kanske får jag jobba massor med timmar o få upp det till nästan heltid så?
Lite smått förvirrande, men som du sa, det går ett tag iaf=)
KRAMAR