måndag 23 augusti 2010

Min lilla knasfia

Idag var det dagis efter långlånga semestern / sommarlovet dådå.
Att lämna Emsan var nemas problemas, jag blev glatt överraskad!
Jag lämnade dagis lite pirrig, för min stora tjej hade ingen blöja på sig.
När jag hämtade henne berättade fröknarna att dagen hade gått så bra så bra.
Emmie var strålande glad, tog hand om nån ny liten pojke som börjat där och inte en endaste olycka i lilla byssan !!!! =)
Hon hade satt sig på pottan självmant o skött kisseriet ypperligt.
Ojojoj att man kan bli så glad över en sån sak hehe. och stolt!
Emmie blev så glad när jag kom så hon studsade upp i famnen på mej.
Och när jag berättade att Mio & pappa väntade på henne ute hann hon inte ens få på sig skorna innan hon sprang ut till dom=)
Micke berättade att han hade frågat Emmie om allt gått bra och om det gått bra med pottan?
Då svarade lilla krull ; aaa! bajs! o viftade framför näsan. hahahaha
Det var hennes sätt att berätta att jamen klart det hade funkat med både 1an o 2an hehe
Hoppas att hon blir lika glad över dagis imon !

Jag passade på att gå ärenden under dagen.
Sen passade jag på att handla en tröja o en mysse till Mio från moster Reja.
Hon hade hunnit med presenter till Emmie men Mio fick lite loover och sånt e ju uppskattat, kan man välja det som behövs=) Så tack tack söta moster Reja!

Som jag berättat förut har Emmie en tendens o stoppa saker i näsan.
INTE KUL tycker jag!!!! kan gå illa ju!
Jag har hittat majs, ärtor, papper som hon rullat ihop och idag stoppade hon in en nästan hel fluortablett, lååångt bak i näsan, men ändå så jag kunde ana den.
Huuu vad rädd jag blev!
Till slut fick jag henne att blåsa med näsan o uuuut flög den tack godegud!
Blev Emmie själv rädd? Nixpix! Hon satt o skrattade med helt röda o vattniga ögon för tabletten blev nog lite stark i snokken. Godeguuuud!
Och i nästa stund som jag tittar på henne, då sitter hon o försöker RITA med två kritor hängandes i näsan. Vad ska man säga????

Nu ska jag ta mej en kopp java o slappa lite, sen blir det sängen tidigt.
Som vanligt har jag varit uppe sen 05 och hållt igång sen dess,
så jag är lite småtrött sådär=) Pussen & kramen

1 kommentar:

Anonym sa...

Å va roligt att det går bra med pottträningen! Elida vägrar tyvärr...hon är väll inte redo än vi har försökt med allt. Så nu lugnar vi oss nog ett tag. Tråkigt tycker jag!