tisdag 10 augusti 2010

Frisk luft



Barnen håller på o bli friska o det ropar jag YEEEEEY för!
Idag har vi varit på långpromenad, nästan 3 tim och imon borde vi gå ut till parken o leka iaf=)
Emmie är VÄLDIGT aktiv, det vet alla som träffat henne, *ler*,
så hon lider så av att vara tvungen o vara hemma, även fast hon mår dåligt.
Som tur är gillar hon att hjälpa till med allt i hemmet, så hon är med mig o röjer o diskar o dammsuger o ja ALLT=)
Jag har så många ggr försökt att bädda ner henne framför en film så att hon ska ta det lite lugnt då hon är sjuk, men icke då!
När febern passerar sådär bra över 39gr, DÅ blir hon lugnare.
Älskade lilla virvelvind=)
Och hon har så roliga kommentarer!
Häromdagen när jag gav henne en Alvedon supp när hon var febrig,
tittade hon på mej o sa ; Dutti mamma!
hahahaha ja det var duktigt!
En morgon när Micke passerade nyvaken förbi i kallingarna tittade Emmie storögt o pekade på kalsongen där fram o sa ; Uuu mamma bajs! Bajs!!! o viftade med handen för näsan.
Hehehhehehe ja kanske var det en bajskotte där framme, eller inte!? HA=)
Och hon är väldigt mycket för att många är STACKARS nu.
Stackars Mio, när han gråter.
Stackars min mamma kan hon säga när hon ser att jag pustar ut efter tex o ha kånkat tvätt lr nåt.
(pappa e dock sällan stackars! hahhaha)

Jaja, hur som, härligt att barnen mår bättre så kan vi leva lite normalt snart igen!
Imon måste jag försöka komma iväg o ta proverna.
jag kom aldrig iväg idag.
Men, jag tror iaf att järntabletterna hjälper lite granna redan?

Förutom att vi har lattjat o dansat massor här hemma idag och råkade somna alla 3 i några timmar på tok för sent på em,
så tog vi en långpromenad, som jag nämnde tidigare.
Det gjorde susen! Frisk luft är underbart!
Adde (1 av Mickes bästa vänner) gjorde oss sällskap på promenaden ett tag o det var mys.
Han är hur go mot barnen som helst o jag bara älskar att lyssna på honom o Micke, hur de diskuterar, roliga killar det där.
jag fick mig många goda skratt o det behövde jag!

Nu måste jag sova för lilla Mio bubb har börjat vakna sisådär 05 på morgnarna.
Så nattinatt!

3 kommentarer:

Laila sa...

Vilken taktkänsla de har de små liven. så söta !!!Kan det vara mammas moves de har hihihi. För jag har svårt att se Micke jazza runt där hemma..... men han kanske är värsta Travolta, vad vet jag.....

loijsan sa...

haha stackars pappa som har bajskorv i kalsongen;))
Hon är bra rolig lilla doll!

sina sa...

HAHAHAHAHHA!
Micke är faktiskt lite av en Travolta, han joinar oss då o då, men nog är det mest jag o kottarna som sheikar loss här hemma, mest varje dag flera ggr om=)

Loijsan aa, stackars pappa säger jag bara=) hahahahhaha