lördag 5 juni 2010

Jordgubbar !

Kolla in vindfrillan =)
Idag har vi haft en hemmadag med undantag då jag & Emmie tog en promenix för o köpa en glass åt henne så att hon fick komma ut lite granna.
Och jag med för den delen=)
Lilla Mio har gråtit mkt idag och ska helst vara i min famn helatiden.
Annars så är han efter mig i sin gåstol som en liten skugga. En söt skugga=)
Lilleplutt.
Sa jag att en tand spruckit upp och en till är på väg?
Såklart ska dom igenom samtidigt som han har allt annat bajs.
Men snart så är denna pärsen över tackgodegud!
Aldrig mer vill jag att min lilla plupp ska lida såhär!
Nu avvaktar vi natten och är han inte något bättre imon ringer vi jouren.
Tänkte nästan redan göra det idag, men idag är det 3dje dagen med pc,
natten BORDE bli bättre, så vi får se dådådådå, håller tummar o tår!
Hur som somnade han redan vid 17 !
Emmie stannade uppe något längre,
Njöt nog av lite ensamtid med mamma & pappa?
Min dag började 05.15.
Vid 07 stod jag o bakade cupcakes och barnen gjorde mig sällskap.
Jag är ganska så trött & slut, men det finns saker som gör en glad & piggar upp en.
På em plingade det på dörren.
Där stod grannfrun som jag vet varit på marknad med sin man.
Hur som, där stod hon med en påse som hon sträckte till Micke.
Dom hade handlat jordgubbar åt oss !
Va? Tänkas vilka underbart söta människor det finns!!!
Varje dag pratar vi o fikar i solen ibland och alltid frågar de hur barnen mår o hur vi mår osv.
Nu vet de att Mio är ruggigt sjuk och hör säkerligen hans gråt,
så då kom de över med jordgubbar och det funkade för jag blev JÄTTE glad!
En ganska så enkel sak o göra, men en sån stor sak, i mina ögon i varje fall.
Underbara människor!

Så nu ska jag ta o trycka i mig lite gubbar o toppen av cupcaken hehe.
Sen blir det dusch, evt film lr kanske ladda batterierna genom o soooova!
Trevlig helg på alla söta!!!!

2 kommentarer:

loijsan sa...

Vilka underbara grannar då=)
O de såg inte alls fel ut de där inte. Smaskit;)

Lilla Miobubbe <3 hoppas han blir riktigt frisk snart! E ju inte klokt detta!!
Men på filmerna du skickade va han igång iaf=)) sötnos!

Tänkte på de där me ord..När man lägger Emilia o hon bara blir ledsen, ligger hon o ropar papppaaaa pappaaa =)) eller så e hon arg o skriker memmememme kan ju hoppas de e mamma o pappa hon menar ;)
iaf är Jonis stolt att de e just pappappapa hon ropade först;)

sina sa...

Loijsan ;

Jaa, Emmies första ord var papapapapapap.
Det är visst oftast så.
Men för mio e det mama mama!
Och så ropar han attaa attaaaa!
Då brukar emmie härm honom o ropa aktaaa!!! hehe=)

Javisst är våra grannar söta!
Ett äldre rart par.
Jag hoppas att jag o Micke blir som dom om många år=)

Mio mår bättre här tack.
Nu e han nästan sig själv igen,
dvs ett månansikte hehe.
Pussen o kramen