tisdag 8 juni 2010

E det nå fel på mej?


Börjar med o berätta att Mio är nästan sig lik igen!
Glad & sprallig, ögonen är nästan bra igen o rösten är tillbaka.
Visserligen är han mkt orolig när han sover,
men vem är inte det när man är lr har varit riktigt dålig?

Vad det gäller mig har jag börjat allvarligt undra om det är nå fel på mig?
(Mer än vanligt menar jag!)
Jag är så sjuuuukt trött så det kan bara snurra i huvudet på mig, jag mår illa, skallen gör ont och sätter jag mig ner en stund kan jag somna sittandes.
Jag vill verkligen inte vara såhär trött!
jag är van o vara en tjej med massa energi, men VART har den energin tagit vägen??
Vi var ute o gick idag, kikade på hästarna o den fina naturen i karlslund.
Jag skulle bära Mio en bit, men mina armar orkade helt enkelt inte =(
Så jag tog över sulkyn där en trött Emmie satt,
den lilla uppförsbacken verkade aldrig ta slut..
Mina knän bara skakade o fötterna brände. Helt helt sjukt ju!
Så om nån har tips på nå bra vitaminer lr dyl så är jag hjärtligt tacksam !!!

Annars så hämtade jag ut Emmies nya starka kortison och mildare kortison och feta krämer idag för hon ser INTE rolig ut på kroppen. hennes eksem har spridit sig till baksidan av benen, sidan av magen, nacken, halsen, ansiktet och hon kliar o kliar o kliar.
Stackars älskling!
Jag har köpt speciella tvättmedel till barnen.
Bytt tillbaka till de gamla blöjorna, utesluter tomat/ketchup och wild berries saften som hon älskar.
Emmie är ett litet kakmonster men kakor o socker måste vi begränsa,
vilket ifs bara är bra.
Dessutom blir Emmie som en Duracell av socker hehe.

Jag vet att det finns så så mkt saker som är värre än det mina barn har,
så egentligen borde jag inte klaga..
Bara det att jag tycker så himla synd om dom.

6 kommentarer:

Lottha sa...

Säg aldrig att du klagar, du är mån om dina barn! Det är kärlek och omtanke som lyser om hela dig. <3

Ida och jimmy sa...

hjärtat du behöver bli lite avlastat du är nog "bara" slutkörd.. skulle va min gissning:(
och du skulle behöva soooova om du minns hur man gör :D // faster idas order <3

Lela sa...

hej gumman! det låter som att du är lite för utsliten just nu, du behöver en natts sömn tror jag! Fast jag tycker nog du ska ringa farbror dottorn så att de kan kolla så du inte saknar B12 eller så! Ta hand om dig!!!! kramis

sina sa...

Lottha ; tack älskade du <3

Ida & Lela ; ja, jag kanske är i stort behov av en natts oavbruten sömn o kanske tom lite sovmorgon på det?
Hjälper inte det får jag väl pallra min romppa lite motvilligt till nån som kan kolla upp mina värden o så.
Det löser sig alltid!
Bara det gör det i tid, hehe.
Puss på er fina söta <3

Linda & Nova sa...

Men gumman då! Inte konstigt att du är trött när du är vaken på nätterna titt som tätt och har sjuka barn. Sen fullt upp på dagarna...vännen då! Kroppen behöver nog lite vila...sova lite och ta det lite lugnt, vilket är lättare sagt än gjort när man har småbarn. Unna dig en heldag med lite vila och kanske lite massage...shopping! Man behöver lite ledigt ibland...Miljoner kramar till dig och dina söta små troll...

Carro sa...

Jaa gumman jag tror också att du behöver vila och avlastning! Få sova några hela nätter. Kroppen orkar inte hur mycket som helst. Du måste tänka på dig själv också!

Älskar dig<3