tisdag 1 juni 2010

Bvc

Inga läkartider fanns det idag men vi hade tid på bvc för 8mån koll så ssk fick titta på barnen.
Ögonfluss, ingen tvekan om den saken.
Mio ser INTE trevlig ut om ögonen o han verkar ja såå ont!
Förutom det var han röd i öronen, vilket förklarar att han är hysteriskt ledsen om nätterna.
Så det där med nattskräck säger jag pyttsan till.
Fast skötreska trodde att han kunde lida av det med eftersom det inte går o få kontakt med honom, men jag säger att han har ONT!

Barnen fick ögondroppar utskrivet och en tid till dr imon bitti.
Då ska vi även prata om Emmies pollen och barnens atopiska allergi och hoppas på o få bra hjälp!
Jag berättade för sköterskan att Emmie inte mår bra av sin pollenmeducin och hon började läsa på biverkningar. Kramper kan man få. Läskigt!
Men det har hon ju inte haft som tur är.
Överaktivitet! Det kanske förklarar hennes hysteriska skrattanfall åt ingenting.
Hon kan börja skratta här hemma, bara man tittar på henne och det finns liksom inge slut på det hela. jaja, skoj har hon iaf. Och jag kan ju inte låta bli att skratta jag med. Lilla söt!
Jag hoppas att natten blir hyfsat lugn o bra för mina små älsklingar.
mitt mammahjärta gör så ont av o se dom må dåligt!

Hur som hade Mio vuxit fint! 10kg och 72cm.
Alltså är han bara 10cm kortare och 2kg lättare än storasyster heheeee =)

Här har Emmie fixat sig inför Bvc besöket.
Hon ville kanske inte visa sina rödsprängda geggiga ögon?
Älskade unge, inte får man en tråkig stund med henne inte =)

3 kommentarer:

Madeleine sa...

Ooh Mio e nästan större än Tilia nu :) Hon väger 9,4 och e 74 lång :)
Blir en redig karl det där ;)
Hoppas ni får någon ordning på allergier o allt vad det är, jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara!!

Laila sa...

Oh, hoppas ni får hjälp idag av dr. Skulle så gärna vilja vara hos er och hjälpa men......tiden räcker inte till. Vet hur mammahjärtat värker när barnen inte mår bra.

loijsan sa...

Hoppas dom kommer på nåt att göra för dom små!
De här e ju fan inte normalt =(
Någon gång måste dom ju få vara friska herregud.
Hoppas på de bästa <3

Emmie kan verkligen de där me mode ser ja ;)