fredag 4 juni 2010

Älskade kaosfamilj =)




















Idag kan jag tycka att vårt liv varit ett mildare kaos.. Mio gråter och Emmie blir stressad av hans gråt o klänger ännu mera på mig. Det känns som att jag inte gör annat än trugar i dom medicinerna som de måste få för att bli bra, byter blöjor för o hålla koll på kiss och får nästan tvinga i Mio dryck, smörjer och torkar mm mm mm.

Trots det har vi lyckats få till en fin dag.
Emmie mår bättre och hon lekte som vanligt på baksidan o tog sig ett litet dopp i baljan.
Mio somnade totalt utmattad i vagnen så fort vi kom ut o sov i skuggan, gott o skönt, FRISK LUFT!
Vi tog med oss fika och satt o fikade med våra rara grannar.

Sen hann klockan bli sent på em och det var dax o åka handla.
Barnen var nöjda o glada.
Ett litet utbrott på sessan bara då inte cykeln fick följa med, hehe.
Men i affärn sken hon upp då hon fick PEZ som helggodis,
tänk vad lite kan göra!
Emmie är en gottegris MEN det räcker med ytterst lite för henne för att göra henne nöjd och glada är vi för det!
Väl hemma blidde det samma ruljans igen med flera olika medicinsprutor av mediciner, bada barnen, smörja deras små knubbiga kroppar med kortison, Mio bäddade jag ner i vagnen för där verkar han vara lugnast och emmie skulle se på lite film, men vips så somnade de på minuten!
Nu är det helt tyst hemma o jag tar mej en kopp java o trycker i mej kitkat.
Kroppen bränner lite härligt av solen som den hann få idag o det gillas.
Såsåsåsåååå har våran dag varit!

Icke att förglömma ; barnen fick ett paket från Finland idag!
Söta Yasmine hade skickat en UNDERBAR Suomi dräkt som Emmie kan ha nu o Mio sen så småningom. Jag verkligen ÄLSKAR den!
Passar fint på våran lilla halvfinne=)
Och Mio kommer passa i den alllldeles utmärkt sen, eller hur Ida?=)

Nu ska jag varva ner lite här och samla krafterna!

3 kommentarer:

loijsan sa...

Älskade små knott!

Ida och jimmy sa...

jaa de kommer han vackraste finne pojk som finns :) <3
vet du väll en skönhet klär i allt ;)

Lottha sa...

Jag beundrar verkligen dig Sina, du är en utav de finaste mammor jag någonsin har "stött på". Oavsett era motgångar finner du ALLTID ljusglimtar i vardagen och gör det bästa utav situationen. Det är så härligt att läsa din blogg, både i med- och motgång, och att få se de fina bilder som du lägger upp här!! Keep up that good work, I know you will. :) Stoooora kramar!!