fredag 18 juni 2010

Freeeda

Idag e det fredag, veckans bästa dag enligt mej.
Vi var en sväng till marieberg idag o där höllt vi på o smälla.
Jag kör rakt fram o från höger kommer det en kärring o stannar inte och jag kan lova att det var på hårstråt att det small.
Jag skriker rakt ut så jag tom ser hur spottet flyger ( skratta åt det i efterhand) o jag ligger på tutan, båda tvärnitar o det var endast några cm mellan våra bilar.
Kärringen tittar helt skräckslaget på mig o ser säkert att det flyger ut massa hårda ord ur munnen på mej, hon bara stirrade o sen körde hon iväg.
Ja, så går det när man e dam o kör bil + pratar i luren samtidigt!
Jag är en hyfsat lugn människa men i trafiken är jag nog en helt annan skulle jag tro.
och när jag har barn i bilen blir jag tokig för sånt!
Behärskar man inte som i det här fallet att prata i tele o köra, GÖR DÅ INTE DET!
Jag gör inte det för jag vet att jag blir totalt tankspridd då.
Jag smsar, men jag ska sluta med det oxå.
Även fast det inte var mitt fel idag om det hade smällt,
så fick jag mej en rejäl tankeställare!
Micke satt länge tyst i bilen, efter ett tag säger han ; Sina, jag kan inte släppa ditt skrik!
Idiooooooooooot!!!!
Huu vilken ful sak o säga, jag tål inte ordet idiot!
men jag vart så arg o rädd!
Jajja, nu gick det ju bra som tur var!

Jag & Emmie var en sväng till Ica Maxi idag o hon går snett bakom mig.
Eller skuttar fram som hon brukar göra.
Jag hör henne säga MAMMA!
När jag vänder mig om ser jag att hon har tappat sina jeans och hon ser helt generad ut.
Älskade söt, 2år och kan bli generad för sånt??
Lr kanske bara jag som inbillade mig?
Lite full i skratt blev jag iaf;)

Nu ska jag hoppa in i duschen o sen ska jag se en film som heter i skuggan av värmen.
Annica hade hört att den är bra, men tragisk dock.
Handlar om en heroinist. Får se om jag pallar o se sånt?
Imon ska Annica o barnen komma hit. Mys på hög nivå!
Jag ska få snosa på Ebbis-bebbis och Vigs med såklart.
tänkte baka en paj åt Annica, då blir hon nog glad. Blidde ingen paj sist.
Carro är i Grekland nu och dom har det GOTT! Jag vill oxåååå!

Sen vill jag skicka xtra kramar till finaste Lela som ska ha en liten liten i princip närsomhelst nu. Underbart!
Och även kramar till Linda som oxå ska ha en liten närsomhelst. En liten prins ska de få=)
Puss & Kram och trevlig helg

Förresten, en söt sak som Emmie gör när jag flänger runt p plockar o donar här hemma.
Ofta tittar Emmie på mig o pekar brevid sig o säger ; mamma, sitt här! sitt här!
Lilla söt!
Och Mio har blivit en riktig liten livlig buse som röjer runt allt vad han kan här.
Och glad, det e han fortf nästan jämt.
Pusshej!

3 kommentarer:

krokomliv sa...

Du och dina ljuvliga små troll....jag riktigt såg dig framför mig i bilen där du sitter och svär hihihihi tur att det gick bra den här gången...jag håller inte heller på med mobilen när jag kör det är ju livsfarligt...puss

sina sa...

hehhhehehhe jaa där kom mammas zigge temperament fram i mig, annars är den svårlockad hahahhaha.
Nee hua man ska koncentrera sig på vägarna, helst när man har små i bilen.
Puss o kraaam söta du!

Linda sa...

Men söt då...tack så mycket! Önskar bara att lillen ville komma snart...börjar tröttna på att vara en tjockis :) Kraaam