onsdag 2 juni 2010

Ge mig allt skit istället!


Just nu önskar jag av hela mitt hjärta att jag kunde få ta allt skit som mina små hjärtan åker på konstant!
Idag var vi som sagt till farbror doktorn. En mkt bra o trevlig doktor.
Han undersökte båda barnen och det visade sig att
Mio har luftrörskatarr, röd i halsen, öroninfl och ögonfluss dådå.
Och Emmie har halsfluss och öroninfl och ögonfluss hon med, fast inte lika illa som Mio.
Ögonflussenbehandlingen påbörjade vi igår o det har redan hjälpt lite.
Annars så hämtade vi ut Kåvepenin till båda och Ventolin till lilla Mio.
Sen fick Emmie stark kortison till hennes eksem.
Pollenmedicinen skulle vi fortsätta med, för dr trodde att hennes oro på natten o feberattacker berodde på inf i kroppen och inte på medicinen?

Inte konstigt alls att Mio gråtit hysteriskt flera nätter nu.
Förra natten sov han o jag i soffan och där kunde han faktiskt sova ngr tim i sträck utan att ha fruktansvärt ont.

När vi kom hem somnade båda barnen utmattade och jag passade på att åka till Marieberg en sväng för att handla åt barnen, en present från fam Nilsson ; köpa nåt till som barnen behöver.
När jag kom hem stod en nyvaken Emmie i fönstret o väntade på mamma och hennes lycka strålade i ögona när hon fick syn på mig. Älskade söt!
Hon mötte mej i trappen med vääärldens kram och efter henne stapplade Mio i sin gåstol, hehe.
Jag önskar inte mina barn alla sjukdomar som de måste gå igenom,
nu får det vara bra tycker jag!!!!
Nu är det sommar o sol och mina små förtjänar o må bra o få vara ute o leka,
precis som alla andra barn!
På em orkade vi iaf vara ute på baksidan en liten stund o umgås med våra underbara grannar.

Nu snarkar kottarna gott och jag borde oxå lägga mig tidigt,
så jag kan vara hyfsat alert inatt, ifall att det inte blir mkt sova?

Imon bitti ska Emmie till tandläkaren för 1a gången.
Blir bara info, så det ska vi försöka gå på.

Tacktack Patrik & co för dessa fina plagg!

4 kommentarer:

Carro sa...

Nu försvann sidan när jag försökte kommentera så vet inte om det kom fram...försöker igen:)

jätte fina kläder hjärtat!! Krya på sig till dina små<3

Saknar och älskar er<3

loijsan sa...

ja kan ta lite av de onda ja me!!
Stackars små <3

Laila sa...

Oh, stackarna. Om jag bara kunde trolla...Hokus pokus.........

Linda & Nova sa...

Men underbara små liv...fy vad jobbigt att vara så sjuk. Hoppas hoppas dom blir bra snart...Tycker så synd om er! Här kommer en STOR kram från mig och Nova KRAAAAAM!!!