tisdag 22 juni 2010

Converse i all ära...

Hälften av sveriges befolkning verkar knata runt i ett par Converse nu.
Snygga snygga skor!
Kruxet är att stl 38-39 är slutsålt överallt, på affärer och på nätet.
Jag väntade på mina dojor i 3månader och igår kom dom äntligen !!!
Snygga! Och de skönaste skorna nånsin,men de kändes lite stora.
Gick runt lite här hemma o så farligt stora kändes de ju inte.
Bestämde mig för att behålla dom, för 3månader till vill jag inte vänta på ett par lite mindre,
tog på mej dom imorse o ja, stora är dom allt, men inget o göra nu!
Så jag får helt enkelt se glad ut o glida runt i mina lite för stora skooor!
Eller vill nån byta me mej? Hehehehhehe.

Idag blev emmie sådär superledsen igen när jag lämnade henne på dagis.
Varför har det vänt så?
För att hon har en supermammig period säger Micke?
Hur som gillar jag inte känslan o jag gillar inte att lilla Emmie inte kan berätta varför hon blir så ledsen? Är hon bara mammig? Trivs hon inte längre på dagis?
Det går över fort säger personalen.
Men VARFÖR blir hon så helt plötsligt?
Det e ju strålande sol o massa utelek och roligt.
Kompisarna ropar hejjjj Emmie när hon kommer och stämningen verkar vara så glad där.
Tänk om man kunde vara osynlig o studera en dag där, hur hon är o så...
Hur som får sessan vara hemma imon.
Hon ska till tandläkaren för allra första gången på morgonen och sen kan vi hitta på nå skoj!
Och idag ska jag nog packa lite dricka,frukt, filt o badbyxor så kan vi gå till plaskis raka vägen från dagis=)

Nu ska jag göra lite nytta här!

2 kommentarer:

loijsan sa...

Går säkert över de där..
e väl alltid lite jobbigt när mamma ska gå.
Mamma är ju alltid mamma, hur roligt de än är på dagis! ;)

skorna är Snygga som fn...även om dom e storlek stora ;)

Linda sa...

Nova var oxå inne en liknande period ett tag men den gick över...det är jättejobbigt att gå ifrån de små när det gråter efter en...En håll ut! Det kommer att ge sig..Nova var såå ledsen alltid när jag gick men så fort jag väl gått så blev det mycket bättre. Som Emmies frönar oxå säger så stämmer det. Jag brukade alltid ringa efter en halvtimme-timme och kolla läget och ALLTID så var hon glad då...Ring om det känns lite bättre...Kämpa på...det ger sig nog snart...Kramar till er