fredag 1 april 2011

Hemliga klubben

Här gick vi upp innan 06, men det är ok, jag la mig typ 21 igår,
mådde så himla dåligt.
Vaknade igen till den där HEMSKA huvudvärken som jag snart haft i 4 dagar,
men *peppar peppar* känns det bättre nu efter kortisonnässpray!!
Synd att man bara får ta det 2ggr/dag !
Barnen kikar på Hemliga klubben o äter frulle,
då passar jag på o sitta här=)

Kl.10 ska Emmie på jympa.
Återstår o se hur min skalle känns då?

Igår på dagis fick barnen massa beröm,
allt funkar toppen, Emmie är en RIKTIG storasyster sa dom, hon håller koll o hjälper Mio.
Igår hade hon fått gå in lite innan, bara för att hon ska kunna vara bara hon liksom,
inte behöva se efter sin lillebror helatiden.
De leker för sig själv, men ändå slänger Emmie ett öga på sin bror då o då.
De sitter o äter vid varsitt bord,
men vinkar till varandra o skickar slängpussar mellan varven.
Efter maten frågar Emmie om hon får gå (lite otroligt o förstå för här hemma är hon som en pingpongboll vid matebordet hur mkt vi än försöker att VID MATEN SITTER MAN STILL!)
och när de säger att det är ok o lämna bordet tar hon med lillebror o tvättar händerna,
fröknarna hade lite roligt åt det;)
När de ska sova ser Emmie till att lillebror ligger där han ligger,
sen lägger hon sig o somnar gott.
Hon pratar tydligen jättemkt, vilket jag tycker e himla kul o höra,
för jag fick andra uppgifter från dagiset innan,
de sa att Emmie vill inte prata och knappt att hon svarar på frågor, att hon kan men inte vill.
Det kändes väl lite si o så just då.
Men nu så bubblar hon på för fullt, från dag 1=)
Det var nog meningen att det skulle bli såhär,
att de skulle få gå ihop för de verkar känna sig väldigt trygga med detta!
Emmie pratar helatiden om dagis och både jag o Micke tycker att det känns hur bra som helst!
Vi var lite oroliga över hur det skulle funka o ha dom på samma avdelning,
men so far so good, kunde inte bli bättre!
Till sommaren ska fröknarna få nå fint som tack för att de är helt helt underbara,
för DET ÄR DOM!

Nu ska jag ta tag i tvätthögen här bakom,
ha en fin lördag allihopa!

Inga kommentarer: