fredag 29 april 2011

Inget nytt

Lortiga händer!
Här är läget oförändrat,
dagarna går i ett med att försöka pussla ihop allt till det bästa ;
ta hand om lilla Mio som faktiskt har hemskt ont i magen och gärna vill bli buren på,
han kurar ihop sig som en liten boll i famnen och kan slappna av då.
Jag har burit så mkt som min rygg pallar, men 12,5 kg blir tungt efter ett tag.
Sen att underålla lilla Emmie-bus som nu är FULL av överskottsenergi vilket jag förstår fullt ut.
Som alla andra dagar så var vi ute idag, Emsan & jag.
Köpte glass, handlade, hämtade ut paket och stannade till vid parken.
När vi kom hem möttes vi av 'en vägg av magsjuka',
Mickes feber hade börjat stiga och Mio fick mera ont i magen,
som varje em denna veckan.
hans magont blir som värst på eftermiddagarna och håller i sig tills han somnar.
Lilla älsklingen säger till så fort det kommer prutt i blöjan,
mamma bajj, sen tar han min hand o trippar på tå till badrummet så att jag ska byta på honom.
Efter att lillebror somnat hade jag o Emmie lite fredagsmys och som vanligt sa hon ;
Säg saga mamma!
Då vill hon att jag ska berätta en saga om hennes kommande 3års kalas=)
Innan julen var det saga om julafton och tomten.

Nee ni, jag har faktiskt inget intressant o berätta just nu.
Blir inge Valborgsfirande imorgon för oss, TRIST!
Blev ju inge nyårsfirande eller påskfirande heller.
Såås, nu hoppas vi på midsommar istället !!!!
Då ska vi nog fira här med våra söthjärtan.
Finns det hjärterum så finns det stjärterum! Gud så mys !!!! =)

1 kommentar:

Laila sa...

Stackarn!
Låter som han har Rotavirus. Gör fruktansvärt ont i magen när attackerna kommer då.
Krya, krya