måndag 18 april 2011

Bästa suprisen



Igår hade vi en heldag med annica & hennes sötnosar.
Ute o lekte på fm, lunchade o fikade hos oss, sen ut igen då minstingarna vilat färdigt.
Jag o barnen stannade kvar ute när Annica o hennes små knatade hemåt,
men strax där efter halkade Mio till, vilket inte alls är ovanligt,
men denna gången hade han oturen att slå i munnen på sandlådekanten o huuuu vad han grät till och lilla Emmie såg så rädd ut och började packa ihop leksakerna snabbt och mitt hjärta gjorde såsåsåså ont, lilla Mio, ALLTID slår han i huvudet på nåt vis=(
Han blödde lite granna i munnen och fick som ett blåmärke från mungipan och mot kinden.
Nån minut senare var han glad igen, älskade bubbe.
Vi gick hemåt iaf för att skölja ur munnen och sen bara till baksidan för att mata kallekanin=)
Pratade med våra söta grannar, som jag för den delen tänkte bjuda på fika idag där ute för det tycker jag dom är värda.
Dom ÄR verkligen de bästa tänkbara grannarna man kan ha!
Aldrig nå gnäll om att det kan låta mkt från oss,
vilket det gör!
Vi har 2 energiska , glada och högljudda barn som älskar att sjunga HÖGT,
busa och ropa, MEST HELATIDEN!
Barnen fick små kycklingar av en granne igår och en annan berättade att hon köpt påskägg till dom, men att hon varit osäker på om de får äta godis, så då har hon köpt nån bok till dom.
Jag lägger den ute i vagnen på påskaftonsmorgon när jag går till jobbet sa hon.
Va???? HUR söt får man vara???

Hur som, när vi kom hem hoppade barnen i badet och när de åt kvällsmat ringde min tele.
Min Loijsan!
Hon säger nåt i stil med ; kan di kika ut på Supran som står utanför för pojkarna undrade nåt.
Utan att tänka på HUR vet dom att Supran står där JUST NU, går jag till fönstret,
och där sitter mina älksade hjärtan i Jonis & Loijsans nya Merca!!!!!!!
Ooooooooooooo gissa vem som skrek o bölade av glädje???
Godeguuuud vad GLAD jag blev!!!!
Joni, Joona, Loijsan & Mili !!!!!!!!!!!!!


Ett par timmar hann mina söta vara här och på dom timmarna fick jag massa ny kraft o positiv energi, godegud vad jag älskar dom!!!!!

2 kommentarer:

loijsan sa...

alltid lika roligt att överraska dig =))

sina sa...

jamen jag blir ju så GLAD från heeeela hjärtat!!!!!!