torsdag 14 april 2011

Barn kan vara grymma




En helt underbart vacker bild på mig!
Tänkte bara visa min fina blåa panna, den klär mig,
precis lika mkt som mina mörka ringar under ögonen gör;)
Trots concealer går varken ringarna eller det blåa i pannan att dölja,
men vadå, snart är det påsk och då SKA man vara färgglad=)
Idag har vi haft en lugn o skön dag.
Pysslat hemma hela fm.
Sen kom sötaste Annica på fika, hade med sig goda bullar och det var uppskattat.
Vi hann sitta o prata i lugn o ro medans barnen sov en stund vid lunch.
Sen följde hon med oss till parken en stund, mys mys!
Jag & barnen var ute ett par timmar, vädret var ju helt okej=)
Jag har förstått så mkt som att alla barn går igenom olika faser i livet och idag hade mina små fakstiskt oturen med att stöta på 2 pojkspolingar, kan de ha varit 4-5år,
som inte var alltför snälla mot mina små.
Emmie hon vågade sig inte ens fram till skeppet utan hon satt o byggde sandkakor brevid och upprepade ingen fara, ingen fara mamma?
Klart det inte var nån fara!
Men! Jag är verkligen inte den som brukar säga åt andras barn,
för jag tycker att det är alla föräldrars sak att se efter och uppfostra sina små,
men efter att en av killarna försökt slå Mio med en lång käpp, kastat kottar, kastat sand, sagt att vi är fula och heter fult och till slut börjar skrika åt Mio (som faktiskt inte gjorde nåt utan pysslade med sitt eget med sand o kottar nedanför skeppet)
DU ÄR DUM DU ÄR DUM DU ÄR DUM!
Då sa jag bestämt men med en lugn röst att det är INTE fint o säga sådär och har man inget snällt att säga kan man lika gärna vara tyst??

Jag VET att barn kan göra dumheter!
Och mina små gör oxå knasigheter, de kan kasta sand o de kan puttas o nypas,
men allvarligt??
Ja jag vet inte, man ska inte säga för mkt för kanske är det Mio som sitter där uppe i skeppet om 3 år och kastar kottar på 1,5 åringarna?
Men!
Då skulle jag nog som mamma sitta i närheten o hålla koll på min busunge?




Inga kommentarer: