lördag 16 april 2011

Dofter

Jag har alltid tyckt om goda dofter,
inga ruggigt starka dofter utan när det doftar rent o gott på ett mjukt vis, låter knasigt va?=)
Vanilj, kanel, sommarblommor, fast även nån stark doft som liljekonvalj & hyacint (tyvärr tål inte Micke dom blommorna, han får svårt o andas o ögon+näsa rinner) och så ÄLSKAR jag en viss rökelse Nag Champa, som jag tyvärr inte hittat här i Öret än.
jag har nog helt enkelt inte letat tillräckligt noga?
Jag gillar inte att tända dom, utan jag har bara några st i krukorna och då sprider de en sån underbar lagom ljuvlig doft=)

Herregud, ett inlägg om dofter, knast,
men vad som fick mig att tänka på detta var att igår köpte jag doftkulor till dammsugaren ni vet,
och nyss när jag dammsög med kulorna i för 1a gången,
fick jag en sån underbar,trygg känsla & glad känsla i magen när jag kände doften!!!!
Det doftade HEMMA!!!!
Precis samma doft som Glades doftljus (som inte säljs längre) hade och som jag alltid hade hemma, hemma på tältvägen, tiden innan jag flyttade till örebro.
Härligt!
Jag bara vet att Loijsan hade sagt ; det luktar Sina!=)
Hon tycker bla att Softlan vanilj luktar som mig, hehe.


Jag tycker att det är samma med dofter som låtar,
de kan framkalla de mest konstiga, obehagliga eller så himla underbara känslor i magen,
för en kort liten stund.

4 kommentarer:

Laila sa...

Ja, tänk vad dofter är förknippade med vissa saker/personer. Vanilj är verkligen Sina. Jag har Barnängens duschcreme vanilj och det får mig att tänka på dig, Sina.
Kramisar

sina sa...

Sötaste älskade du <3

Laila sa...

Sina,jag googlade din favoritrökelse. Gå in www.moderjord.nu så kan du klicka hem den för 29:-. Risken är väl att du hittar annat du vill ha också.
Kram

sina sa...

VAD SÖT DU ÄÄÄÄÄR!!!!
TAAAACK GUMMAN MIN =) <3